سهم اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است، گفت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی متوسط زمان ترخیص کالا در گمرک اصفهان در رویه صادرات از هفت به کمتر از یک روز کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرکات اصفهان، رسول کوهستانی پزوه  میزان صادرات استان اصفهان در هفت ماهه امسال را چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن به ارزش یک  میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و حیث وزن ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور را ۵ درصد بیان کرد و گفت: عمده صادرات استان اصفهان  محصولات و مصنوعات بوده که در واحد های تولیدی استان پردازش ،فراوری و تولید شده است، مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن، فولاد و مصنوعات آن با ۴۹ درصد، فراورده های نفتی با ۱۸ درصد و محصولات شیمی آلی با شش درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اندونزی را از خریداران جدید محصولات تولیدی استان اصفهان در هفت ماهه ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و اندونزی است؛ میزان صادرات به کشور عراق ۳۸۷ میلیون دلار، چین ۱۹۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۵ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۰۹ میلیون دلار واندونزی ۹۵ میلیون دلار بوده است .

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادر کنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، گفت: با اجرای مدیریت ریسک کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می گیرند نیازی به ارزیابی ندارد و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می شود.

وی درباره کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می گیرند نیز اظهار کرد: ارزیابی و پلمب کالاهای صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل های مورد درخواست صادر کننده انجام می‌گیرد .

کد خبر 394661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.