برگزاری مراسم چهل هشتم در آستان آقاعلی عباس

به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) هرسال در روز ۲۸ صفر مراسم باشکوه عزاداری در بارگاه مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانسوز نبی اکرم (ص) و امام حسن مجتبی ( ع ) مراسم ویژه ای در بارگاه مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد در نطنز برگزار می شود. پیشینه تاریخی این مراسم به ورود حضرت آقا علی عباس و برادر بزرگوارشان به شهر بادرود باز می گردد.

برپایی موکب‌ها، ایستگاه های صلواتی، پیاده‌روی عاشقان حضرت پیامبر اکرم (ص)، خواندن زیارت امین‌الله، مداحی در سوگ خاتم پیامبران، زنجیر زنی و سینه زنی از جمله برنامه هایی است که در قالب این آئین برگزار می شود. ایام ۲۸ صفر در  نزد اهالی بخش بادرود و روستاهای همجوار به چهل هشتم (چلشتم) مشهور است و روز خاص زیارتی این امامزادگان محسوب می شود که سال گذشته نیز در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

آستان آقاعلی عباس هر سال در این روز میزبان زائران بسیاری است و تمام نهادها و مسئولان بخش بادرود امکانات و ظرفیت های خود را چند روز قبل از فرارسیدن دهه آخر صفر و برگزاری باشکوه مراسم ۲۸ صفر یا چلشتم بکار می گیرند.

هر سال بیش از ۳۰۰ نیروی انتظامی و بسیجی در کنار خادمان رسمی و افتخاری و همچنین نیروهای امدادی به زائران خدمت رسانی می کنند و با تمام سعی و تلاش خود، امنیت را برای برگزاری یک مراسم باشکوه برقرار می کنند.

آستان  دو  بزرگوار از سلاله پیغمبر اکرم (ص) به نام های آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان حضرت امام موسی کاظم (ع) و برادران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) در فاصله هشت کیلومتری شهر بادرود است و تعداد زیادی زائر از نقاط مختلف کشور به زیارت این آستان مقدس مشرف می شوند.

کد خبر 394655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.