"جوکر" و جاذبه‌های جدید گردشگری!

طرفداران فیلم از هر چیزی که مربوط به فیلم موردعلاقه‌شان باشد جاذبه ای می‌سازند، حالا محله برانکس نیویورک با هجوم طرفداران جوکر مواجه شده است؛ افرادی که برای تماشا لوکیشن‌های پرفروش‌ترین فیلم این روزها آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از وایر، برخی عاشق حرکاتش، لرزیدن‌ها، سوت زدن‌ها و نوع خاص راه رفتن جوکر هستند. به عنوان یک شخصیت بسیاری از کاربران اینترنت بیش از هر چیزی خوشحالی خاص او که با راه رفتنی منحصربه فرد همراه می‌شود را دوست دارند. همین مسئله باعث شده تا راه پله‌ای که یکی از مهم‌ترین دگرگونی‌های شخصیت جوکر واکین فینیکس در آن رخ می‌دهد تبدیل به دردسری برای محله برانکس نیویورک شود.

این راه پله بلند که بین دو خیابان شکسپیر و اندرسون و در محله هایبریج برانکس قرار دارد حالا به عنوان "راه‌پله جوکر" (joker stairs) شناخته می‌شود. جولان دادن روی این راه پله با پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب تبدیل به الگویی رفتاری شده است.با این اوصاف این پله‌ها و چندین نقاط دیگر که فیلمبرداری جوکر در آن صورت گرفته را باید جز جدیدترین جاذبه‌های گردشگری برانکس قرار داد. این راه پله‌ای در واقع راه خانه جوکر است که او هر روز با رقص خاص خود از آن‌ها گذر کرده و به محل مورد نظر خود می‌رود.

تصویر رقص جوکر فینیکس روی این راه پله جز نخستین تصاویری بود که از فیلم منتشر و به سرعت در اینترنت به اشتراک گذاشته شد. این عکس همچنین در تبلیغات و پوستر فیلم نیز استفاده و حتی اسم مستعاری به رقص جوکر نیز دادند. در ماه جاری میلادی کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزار گوگل استریت ویو محل این راه پله را کشف و منتشر کردند.

در مواجه با گردشگران دو مدل رفتار وجود دارد، برخی از این پدیده استقبال می‌کنند و برخی دیگر دست رد به سینه آن‌ها زده و از گردشگران می‌خواهند هرچه زودتر محله را ترک کنند. در برانکس هر دو مدل رفتار دیده می‌شود، اما غالب دیوارنوشت‌ها و توییت‌ها حاکی از ناراضی بودن مردمان این محله یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای واقعی زندگی جوکر چیست؟

جوکر در تاریخ سینما رکورد زد

البته نوع رفتار محلی‌ها به گردشگران و بازدید کنندگان نیز باز می‌گردد، در حال حاضر گردشگران با تاکسی بالاسر پله‌ها می‌آیند و پس از گرفتن چند عکس محل را ترک می‌کنند. این بازدیدها اگرچه برای برخی ساکنان برانکس کلافه کننده است، اما توانسته پیش زمینه ناامن بودن این محله را که فیلم جوکر آن را القا کرده از بین برد و سود خوبی برای برخی کافه‌ها و رستوران‌های محله حاصل کند.

علاوه‌بر سایت وایرد دیگر رسانه‌ها همچون گاردین نیز به "پله‌های جوکر" پرداختند. این رسانه‌ نوشته که ساکنان برانکس فکر نمی‌کردند که بخاطر حرکت واکین فینیکس تبدیل به داغ‌ترین جاذبه گردشگری این روزهای جهان شده است. با این حال تابلوهای "لطفا به اینجا نیایید" در سرتاسر منطقه دیده می‌شود و برخی ساکنین نیز با ارسال توییت‌هایی نارضایتی خود از حضور بازدیدکنندگان را اعلام کردند.

این اتفاق تاثیرگذاری این یک فیلم سینمایی در صنعت پذیرایی و گردشگری نشان می‌دهد. تاثیری که فیلم جوکر در محله برانکس گذاشته اگرچه فصلی و کوتاه مدت است، اما هیچ عنصر دیگری جز "جوکر" نمی‌توانست این تعداد بازدید کننده را به این محله شمالی در نیویورک بکشاند. اتفاقی که علی‌رغم تاثیرات منفی، فرصت‌های اقتصادی نیز به وجود می‌آورد.

حالا "جوکر" این روزها به پر سر و صداترین شخصیت دنیا تبدیل شده است، شخصیتی که رکوردهای فروش را شکست، گردشگران را به لوکیشن‌ها کشاند و حسابی سر گریمورها را شلوغ کرد. جوکر تاثیرگذارتر از هر شخصیت حقیقی دیگری به نظر می رسد، الگویی که ویکتور هوگو آن را آغاز کرد، "جک نیکلسون" او را در دنیای سینما سر زبان‌ها انداخت، "هیث لجر" با "شوالیه تاریکی" او را به اوج رساند و حالا بار دیگر جوکر واکین فینیکس در اوج است.

کد خبر 394654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.