با حمله به دولت نمی توان رأی جمع کرد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

ربیعی: میزان خروج دارو از کشور توسط مسافران محدود است

علی ربیعی درباره میزان خروج چمدانی دارو از کشور و تاثیر آن بر کمبود دارو در داخل اظهار کرد: خروج دارو بصورت چمدانی میسر نیست و صرفا تا میزان داروی همراه مسافر میسر است که در کل سهم قابل توجهی از کل بازار دارو را تشکیل نمی‌دهد. وی با بیان اینکه میزان داروی قابل خروج توسط هر مسافر مشخص و به گمرکات ابلاغ شده است و رعایت می‌شود، تصریح کرد: آنچه شاید دغدغه این ماه‌ها و روزها باشد، قاچاق معکوس دارو از مسیرهای غیررسمی به کشورهای همجوار است که آنهم طبق برآوردهای فعلی حداکثر کمتر از هشت درصد کل بازار دارویی است ولی موضوع خروج دارو بصورت همراه مسافر حتی با این رقم هم قابل مقایسه نخواهد بود. اگرچه در همه این حالات به علت تخصیص ارز ترجیحی به دارو، عملا هر داروی تهیه شده در بازار ایران توسط مسافر یا ... یک کالای یارانه ای خواهد بود و قاعدتاً نوعی انحراف یارانه از مسیر منتهی به مصرف کننده واقعی ایرانی است. سخنگوی دولت ادامه داد: خروج دارو بصورت همراه مسافر قاعدتاً نباید معضل اصلی در کمبود برخی اقلام دارویی باشد؛ چرا که این میزان محدود است و بیش از آن عملا نوعی قاچاق خواهد بود و اطلاق واژه خروج داروی همراه مسافر به آن صحیح نیست. سازمان غذا و داروی ایران، در نامه‌ای به گمرک ایران میزان داروی مجاز همراه مسافر در زمان خروج از کشور را اعلام کرده و گمرک نیز این موضوع را در قالب بخش‌نامه‌ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است. ربیعی در پایان گفت: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، مسافران در زمان خروج از کشور می‌توانند حداکثر سه بسته قرص یا کپسول، ۱۰ عدد آمپول یا ویال، پنج عدد شربت یا سوسپانسیون، پنج عدد کرم، پماد یا ژل، پنج عدد قطره و سه عدد اسپری تنفسی را با خود همراه داشته باشند. همچنین بر اساس این بخش‌نامه، ترخیص اقلام دارویی همراه مسافر در مبادی گمرکی کشور مانند گذشته خواهد بود. این بخش‌نامه در تاریخ دوم مهرماه سال گذشته از سوی گمرک، به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

انتقاد مجدد علی مطهری از تعطیلی روز آخر صفر

 علی مطهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با انتشار یادداشتی با عنوان «تعطیلی روز آخر صفر، یک بی‌تدبیری» در کانال تلگرامی خود نوشت: تعطیلی روز آخر صفر در کشور یک بی‌تدبیری و بدسلیقگی بوده است. وقتی ۲۸ صفر تعطیل است، تعطیلی دو روز یا یک روز بعد آن یعنی تعطیلی یک هفته کشور و ضربه اساسی به اقتصاد کشور به‌ ویژه بخش خصوصی. می‌توان در ۲۸ صفر، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت امام حسن علیه‌السلام، شهادت امام رضا علیه‌السلام را نیز گرامی داشت. اصلاً بزرگداشت یک مناسبت غیر از برخی مناسبت‌های خاص مثل عاشورا لزوماً با تعطیلی آن روز بهتر انجام نمی‌شود بلکه برعکس اگر همه جا دایر باشد، ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و مطبوعات فعال باشند بیشتر می‌توان جلسه برگزار کرد و آن روز را گرامی داشت و در ایامی مثل روز آخر صفر معارف اسلامی مردم را بالا برد و از مناقب معصومین سخن گفت. تعطیلی این گونه روزها باعث می‌شود عده‌ای در خانه‌ها بمانند و عده‌ای به سفر از جمله شمال کشور بروند و عده‌ای که اگر آن روز هم تعطیل نبود به مساجد می‌رفتند به مساجد بروند و البته فقط برخی مساجد ما برنامه‌های پرمحتوا دارند و مردم را با معارف رسول اکرم و اهل بیت ایشان آشنا می‌کنند، بقیه در اختیار مداحان است که صرفاً عواطف و احساسات مردم را اقناع می‌کنند و کاری به اقناع عقل آنها ندارند. تدبیر اقتضا می‌کند که تعطیلی روز آخر صفر حذف شود و کارمندانی که می‌خواهند در این روز به زیارت امام رضا علیه‌السلام به شکل راه‌پیمایی و غیر آن بروند مرخصی بگیرند. مجلس باید مصلحت جامعه و اسلام را بر اقدامات عوام‌پسند ترجیح دهد. قطعاً خود امام رضا علیه‌السلام نیز با چنین تعطیلی‌های خلاف عقل موافق نیستند. ضرورت حذف این گونه تعطیلی‌ها در شرایط امروز که ما نیاز به کار و فعالیت بیشتر داریم مضاعف است. تعطیلی هشتم ربیع‌الاول هم که چند روز دیگر است و معلوم نیست عزاداری است یا جشن، و مشکل دیگری هم از نظر وحدت اسلامی دارد، براساس قول دادن یکی از مجلسی‌ها به یکی از علما، دزدانه و بدون مناسبت در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه قرار گرفت و در نتیجه حذف آن نیاز به دو سوم آراء دارد و در تلاشی که اینجانب و برخی از نمایندگان کردیم رأی نصف به اضافه یک را برای لغو آن به دست آوردیم که در واقع این تعطیلی باید حذف شده باشد چون هیچ سنخیتی با احکام دائمی برنامه‌های توسعه ندارد و در حقیقت نیاز به دو سوم آراء نداشته است. به هرحال عوام‌زدگی و ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی و مصلحت اسلام ما را به اینجا رسانده است.

یک روایت جدید درباره سرنوشت پالرمو از زبان جانشین محسن رضایی

علی احمدی جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سرنوشت لوایح ذیل «اف‌ای‌تی‌اف» و اینکه اخیرا گفته شده است عده‌ای در مقابل ۴ لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند، گفت: از لوایح چهارگانه، دو لایحه «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» به قانون تبدیل شده‌اند. وی تصریح کرد: مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اعلام نظر درباره لایحه الحاق به «کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی» یا «پالرمو» در تاریخ ۱۷ مهر ۹۸ منقضی شد لذا در رابطه با این لایحه، نظر شورای نگهبان، معیار است؛ از نظر این شورا نیز لایحه «پالرمو» به سبب مغایرت با سیاست‌های کلی نظام، مردود است؛ لذا دولت چنانچه کماکان خواهان الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو است، باید در این رابطه لایحه جدید ارائه دهد. جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: بنابراین از میان لوایح چهارگانه تنها لایحه الحاق به «کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» یا «سی‌اف‌تی» در مجمع تشخیص در دست بررسی است که مجمع تشخیص برای اعلام نظر در خصوص این لایحه دو ماه دیگر فرصت دارد.

واعظی: اختلافات داخلی، بازی کردن در زمین دشمن است

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به اختلافات داخلی و حمله‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد گفت: اختلافات داخلی بازی کردن در زمین دشمن است، متاسفانه در آستانه انتخابات مجلس به صورت خیلی زودرس اتاق فکرهایی برای حمله به دولت ایجاد شده با این ذهنیت که هر چه به دولت حمله کنند توفیق شان در انتخابات بیشتر است و می توانند رای مردم را جذب کنند در حالی که اشتباه می کنند. رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از مردم در سراسر کشور تفاوتی بین دولت، قوه قضائیه و مجلس قائل نیستند و همه ما را یکی می دانند، ادامه داد: در چنین شرایطی شایعه پراکنی علیه دولت ثمری جز مایوس کردن مردم نخواهد داشت به عبارتی نتیجه منفی خوانی علیه مسئولانی که در حال خدمت هستند در عمل این خواهد شد که مردم پای صندوق رای حاضر نخواهند شد. واعظی با یادآوری دستگیری روح الله زم، گفت: اینکه فردی که شبکه جنگ روانی علیه ایران درست کرده و به سرویس اطلاعاتی مختلف پول می داده و با وجود محافظ شخصی با هوشمندی عزیزان سپاه دستگیر می شود باید عامل افتخار همگی ما به اقتدار امنیتی کشورمان باشد با ین حال شاهدیم که عده ای این دستگیری را به موضوعی جناحی تبدیل کرده به طوریکه شاهدیم هر روز افرادی اتهاماتی علیه دیگری مطرح می کنند یا خبر از دستگیری افرادی می دهند که صحت ندارد. وی این اقدامات را جنگ روانی داخلی علیه دولت خواند و گفت: البته دولت بنا ندارد که وارد این اختلافات شود چون این را برای اداره کشور سم می داند.

کد خبر 394650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.