انعقاد تفاهم‌نامه انجام اکتشافات در پهنه‌های نطنز و کوه دم اصفهان

تفاهم نامه انجام اکتشافات در پهنه‌های نطنز و کوه دم در مجموع به مساحت ۱۹۵۶ کیلومتر مربع در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به امضای مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و رییس سازمان صمت استان اصفهان رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، تفاهم‌نامه منعقد شده برای انجام اکتشافات در پهنه‌های نطنز و کوه دم در مجموع به مساحت ۱۹۵۶ کیلومتر مربع است.

این پهنه ها در راستای تفاهم نامه انجام اکتشافات در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با همکاری سایر بخش ها و کنسرسیوم های بخش خصوصی انجام شد.

بر اساس این گزارش از جمله تعهدات اکتشافی این تفاهم نامه، بررسی مواد معدنی گروه ۵ و ۶ است که با توجه به پتانسیل های طلا، مس پرفیری و خاک های صنعتی، انجام این اکتشافات می تواند کشف ذخایر جدید را رقم بزند.

اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت‌های بالای معدنی در کشور، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که نزدیک به ۴۰۰ واحد از آن سنگ‌های تزئینی است.

حدود ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی این استان به‌صورت خام و فرآوری نشده به سایر کشورها صادر می‌شود.

سنگ‌های تزئینی، طلا، شن و ماسه، سنگ آهک، سنگ‌آهن، مس، سرب و روی از مهمترین محصولات و تولیدات معادن این استان محسوب می‌شود.

این استان از نظر تعداد معادن فعال در صدر استان‌ها اما از نظر دولت در رده چهارم کشور جای گرفته است.

اصفهان قطب تولید سنگ ساختمان کشور است و حدود دو هزار واحد سنگبُری در این استان وجود دارد که از این تعداد حدود یکهزار و ۳۰ واحد صنعتی، ۷۰۰ واحد صنفی و بقیه واحدهای بدون مجوز است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر دارد.

این استان با حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال جزو استان های معدنی کشور بشمار می‌آید.

کد خبر 394634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.