عذاب وجدان، راز قتل در میدان میوه تره بار را فاش کرد

تصادف زنجیره ای ۲۶ خودرو در آزادراه کرج-قزوین، افزایش ۲.۵ درصدی مراجعه به پزشکی قانونی به دلیل نزاع، صد نقطه تهران زیر آب، کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی در کشور و انتقال یوزهای پردیسان به یزد عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در روز شنبه چهارم آبان ماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، جوان ۱۹ ساله‌ای که در حین بارگیری میوه اقدام به قتل مردی دیگر در یکی از شهرهای شمالی کشور کرده بود، دچار عذاب وجدان شده و با حضور در کلانتری به جرم خود اعتراف کرد.

حوالی ساعت ۱۸ دیروز جوان ۱۹ ساله‌ای به ماموران کلانتری قائم مراجعه و اعلام کرد که در یکی از استان‌های شمال شرقی کشور یک نفر را به قتل رسانده است.
در همین راستا نیز این فرد به داخل کلانتری منتقل شد و تحقیقات اولیه از وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که متهم با دستور مقام قضائی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

صد نقطه تهران، زیرِ آب

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بارندگی‌ها موجب آبگرفتگی بیش از صد نقطه از تهران شد

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های دیشب و ادامه آن، بیش از صد نقطه در تهران دچار آبگرفتگی شده که ۵ نقطه آن وسیع‌تر است. مراتب به شهرداری تهران اعلام شده است و همکاران معاونت خدمات شهری در حال سعی و تلاش هستند.    

انتقال یوزهای آسیایی از پارک پردیسان به منطقه حفاظت شده یزد

به گفته کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست پروژه انتقال یوزها از پارک پردیسان به منطقه حفاظت شده استان یزد در مرحله مقدماتی است.

وی افزود: پروژه انتقال یوزها از پارک پردیسان به منطقه حفاظت شده در استان یزد چندین پارامتر دارد و تکثیر در زیستگاه اسارت و نیمه اسارت نیز یکی از این پارامترها است.
 
کلانتری گفت: براساس تحقیقات و نظرات کارشناسان پروژه انتقال یوزها فعلا در استان یزد انجام می‌شود که اگر این انتقال در این استان موفق بود مطالعات در استان‌های دیگر نیز صورت می‌گیرد

تصادف زنجیره‌ای ۲۶ خودرو در آزادراه کرج-قزوین

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برخورد ۲۶ دستگاه خودرو در لاین جنوبی محور قزوین_کرج و حادثه دیدگی ۱۰۸ نفر خبر داد و گفت: مصدومان توسط عوامل اورژانس به منظور ادامه روند درمان به مرکز درمانی منتقل شدند

۷۰ درصد مردم توان مالی برای رفتن به دندانپزشکی را ندارند

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه اکثریت مردم از نظر مالی توان ترمیم دندان های آسیب دیده خود را ندارند، گفت: اغلب بیماران برای رهایی از درد دندان به مراکز دولتی مراجعه می کنند.

بهنام عباسیان، با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در کشور ما از پوشش بیمه ای برخوردار نیست، افزود: با توجه به اینکه در سبد خانوار سلامت دهان و دندان تعریف نشده است، اغلب مردم توان پرداخت هزینه های مربوط به درمان بیماری های دهان و دندان خود را ندارند.

افزایش ۲.۵ درصدی مراجعه به پزشکی قانونی در کشور به علت نزاع

صبح امروز سازمان پزشکی قانون اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۹۸ آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانون در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۲.۵ درصدی داشته است.

امیر محمد صفرانداقی درباره آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی مبنی بر مراجعه ۳۳۱ هزار و ۱۵۲ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی  قانونی سراسر کشور در نیمه نخست امسال، گفت: مسلما یک عامل مشخص برای افزایش این آمار وجود ندارد و به تبع آن یک نتیجه قطعی نیز نمی‌توان از آن داشت و مثلا گفت که مشکلات مردم سبب این دعواها شده و نتیجه قطعی آن هم خشن شدن جامعه است.

عدم تامین اعتبار پول پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاهی سال ۹۸

محمد تقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: به دلیل عدم تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر نمی توانیم پول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال جاری را پرداخت کنیم.

محمد تقی نظر پور افزود: بر اساس مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده و لزوم تکریم اساتید و کارکنان بازنشسته آموزش عالی، مبلغی معادل ۷۸۵ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: با این تخصیص پاداش پایان خدمت بخش دیگری از بازنشستگان از جمله اعضای هیئت‌علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه پیام نور نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته نظرپور، برای تسویه‌حساب کامل با بازنشستگان سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۵۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیگیری دریافت تخصیص این اعتبار به‌صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

دستگیری قاچاقچی با ۵۳ کیلو حشیش در اردکان

سرهنگ سیدرضا صادقیان فرمانده انتظامی شهرستان اردکان، از کشف ۵۳ کیلوگرم حشیش در بازرسی از مخفیگاه یک قاچاقچی موادمخدر خبرداد و گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و طی یک عملیات غالگیرانه وی را دستگیر کردند و متهم پس از تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شد.

کمبود ۱۰۰ هزار مربی تربیتی در آموزش و پرورش

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه فرهنگی پنج میلیارد تومان که برای هر دانش آموز ۳۳۳ تومان می‌شود، گفت: همچنین ۱۰۰ هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی نیاز داریم و اکنون با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: ما از دوران فراغت دانش آموزان نیز غفلت کرده‌ایم. تنوع تصمیم گیران حوزه فرهنگ، هنر و فضای مجازی، آموزش و پرورش را به تنگنا آورده است.

رمضانی با اشاره به ۳۰۴ اردوگاه و ۱۱۸۲ کانون فرهنگی در سطح کشور اظهار کرد: علیرغم آنکه در قانون احیای معاونت پرورشی، تاکید بر دیده شدن بودجه خاص برای این بخش‌ها شده، اما در برنامه پنجم و ششم توسعه باز هم بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

ممنوعیت عملیات عمرانی در جاده های خور و بیابانک

به گفته عباس بلانیان فرماندار شهرستان خوروبیابانک هرگونه حفاری و عملیات عمرانی در جاده ها و معابر  این شهرستان تا دهم آبان امسال ممنوع است.این ممنوعیت برای رفت و آمد روان خودروهای سواری در محورهای اصلی و روستایی و معابر و کاهش تصادفات است.

کد خبر 394629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.