۲۵۰ ویژه برنامه در دهه وقف برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای ۲۵۰ویژه برنامه دهه وقف در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در دهه وقف اظهار کرد: براساس شعارهای انتخاب شده در ۱۱۰ بقعه متبرکه استان اصفهان  برنامه‌هایی متناسب با این شعارهای انتخاب شده برای این ایام در دستور کار قرار گرفته است، همچنین ویژه‌برنامه روز شهادت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در ۱۶۸ بقعه متبرکه استان اصفهان  درقالب عزاداری، قرائت زیارت رسول‌الله و حرکت دسته‌جات به سمت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  خاطرنشان کرد: برای روز شهادت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) ویژه‌برنامه عزاداری و حرکت دسته‌جات در ۲۳۰ بقعه متبرکه سراسر استان اصفهان  برگزار می‌شود، شاخص‌ترین  برنامه در روز شهادت امام رضا (ع) همایش بزرگ رضویون در امامزاده اسحاق هرند است، همچنین در روند اجرای برنامه‌های دهه وقف از حضور ۱۴ مبلغ اعزامی از استان قم و ۸۰ مبلغ بومی و در مجموع از حضور ۹۴ مبلغ استفاده می‌شود تا به اجرای برنامه‌های مناسبتی آخرین ایام ماه صفر بپردازند.

بلک اضافه کرد: مبلغین منتخب در این ایام با برپایی خیمه‌های معرفت در ۱۰ بقعه شاخص استان اصفهان  با حضور حداکثر دو یا تعداد بیشتری مبلغ در هر خیمه به گروه‌های سنی مختلف مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: براساس روند برگزاری مراسم یاوران وقف هرساله از واقفین، خیرین، اعضای هیئات امنایی، اصحاب وقف و افرادی که در این حوزه فعالیت شاخص به انجام رسانده‌اند تقدیر و تشکر به عمل می‌آید که در این دهه و در قالب استانی مشابه این برنامه‌ها در استان اصفهان نیز به اجرا می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان  ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با صنوف مختلف، مدیرکل آموزش‌وپرورش و معاونین این حوزه، مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و اصحاب رسانه درسطح استان و شهرستان ها  در دستورکار قرار دارد تا با استفاده از تجارب این مجموعه‌ها بتوانیم گامی در زمینه ترویج فرهنگ وقف و نهادینه‌ساختن آن برداریم.

بلک عنوان کرد: ارائه گزارشات فعالیت و اقدامات انجام شده در ادارات اوقاف و امورخیریه استان اصفهان  در خطبه‌های نماز جمعه این دهه ازجمله برنامه‌های تعیین شده است که در این ایام به انجام برسد، دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران واقف، عیادت از بیماران، عطرفشانی و غبارروبی از بقاع شاخص استان اصفهان  و برگزاری سخنرانی ها با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ۱۰ بقعه متولی این برنامه با حضور اساتید مطرح استان  ازدیگر برنامه‌های مدنظر برای اجرا در این دهه است.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ، مسئولین استان ، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های تعیین شده در ایام دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان عنوان کرد: در مجموع تعداد ۲۵۰ عنوان برنامه برای اجرا در دهه وقف پیش‌بینی شده که در سراسر استان اصفهان  به اجرا برسد، همچنین باتوجه به اینکه برخی از موقوفات محدودیت بسیاری دارند درنظر داریم اطلاعاتی در حوزه وقف به واقفان ارائه دهیم تا میزان بهره‌بری از موقوفات افزایش یابد.

کد خبر 394611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.