صرفه‌جویی سه میلیارد تومانی در مصرف سوخت اتوبوس‌های شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: سال گذشته به واسطه  انجام تعمیرات و نگهداری بهتر اتوبوس‌های این شرکت بالغ بر سه میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت اتوبوس‌های شهر انجام شد.

قدرت افتخاری در حاشیه آیین اهداء دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اداره کل زندان‌های استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امروز در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان شاهد اتفاقات خوبی بودیم که مهمترین آن اهداء دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده این شرکت به اداره کل زندان‌های استان اصفهان بود.

وی افزود: در گذشته دو دستگاه اتوبوس از سوی اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در اختیار اداره کل زندان‌ها قرار گرفته بود که به واسطه فعالیت زیاد مستهلک شده بود، از این رو اتوبوس‌ها تحویل گرفته شد و دو دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی و با طراحی مورد نظر به اداره کل زندان‌ها اهداء شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: در دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده تعویض لاستیک، تعمیرات موتور، رنگ‌آمیزی کامل بدنه، تعویض باطری و سایر مباحث فنی همراه با طراحی مورد نظر اداره کل زندان‌ها برای جابه جایی زندانیان آماده و تحویل داده شد که امیدواریم تا پنج سال آینده به راحتی قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: اتفاق دیگر که با حضور شهردار اصفهان و معاون مالی و اقتصادی شهرداری رقم خورد، طراحی سیستم روشنایی جلوی اتوبوس‌ها در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش سطح ایمنی بود.

افتخاری با بیان اینکه سیستم روشنایی جلوی اتوبوس‌ها جهت خاموش کردن اتوماتیک خودروها توسط پیمانکار فنی آماده شده است، گفت: اگر تست‌های میدانی این سیستم جوابگو باشد، می توان آن را در تعداد زیادی از اتوبوس‌ها نصب کرد تا مشکل در جا کار کردن و مصرف سوخت اضافه و آلودگی بیشتر اتوبوس‌ها را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به واسطه انجام همین اقدامات  و تعمیرات و نگهداری بهتر اتوبوس‌ها  بالغ بر سه میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت اتوبوس‌های شهر انجام شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به تجهیز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به سیستم ترابولد، اظهارکرد: سیستم ترابولد باعث مدیریت مصرف روغن و نگهداشت شرایط فیزیکی و شیمیایی روغن در حالت استاندارد و صرفه‌جویی چهار نوبت مصرف روغن شده است.

وی تصریح کرد: نصب سیستم ترابولد بر روی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بیش از یک میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف روغن را به همراه داشته و قطعا اثرات زیست محیطی و کاهش آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت.

افتخاری با اشاره به بازدید شهردار اصفهان از اتوبوس کامل بازسازی شده در پایانه محرابی، گفت: در صدد هستیم تا پایان آبان ماه سال‌جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده را به تدریج وارد چرخه حمل ونقل عمومی شهر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که امیدواریم تعدادی از آنها تا پایان سال به چرخه حمل ونقل اضافه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه ۴۴ دستگاه اتوبوس BRT مفصلی ۱۸ متری در نوبت بازسازی است، گفت: یک نمونه از رنگ‌آمیزی بدنه، تعویض و تعمیر تزییات داخلی این اتوبوس‌ها با تکنولوژی سندپلاست ارایه شده که صرفه‌جویی زیادی در مصرف ورق آهن بدنه اتوبوس‌ها به همراه دارد همچنین مبلمان داخلی این اتوبوس مجدد بازسازی شده که در صورت تامین اعتبارات کافی این اقدامات برای تمام ۴۴ اتوبوس BRT انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهردار اصفهان همچنین از محوطه تعمیرگاه پایانه شهید محرابی و اتوبوس‌هایی که برای راه‌اندازی مجدد نیاز به حمایت مالی دارد، بازدید کرد که امیدواریم آمار اتوبوس های این شرکت علیرغم تمام مشکلاتی که بر سرر راه خرید اتوبوس است، افزایش یابد تا رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

کد خبر 394603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.