هشدار هواشناسی نسبت به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در جنوب و شمال اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: از اواخر امشب تا روز دوشنبه به دلیل شدت بارش در مناطق جنوبی و شمالی استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی بر روی استان در سه روز آینده، اظهار کرد: از اواخر امشب تا فردا و روز دوشنبه به دلیل شدت بارش در مناطق جنوبی و شمالی استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ناپایداری های جوی در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب، جنوب و شمال استان به صورت افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، رگبارهای متناوب گاهی با رعد و برق خواهد بود، افزود: بارش برف در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش دو درجه ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: چوپانان با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

علی عسگریان با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، بیان کرد: بیشترین بارش ها به ترتیب از شهرهای خوانسار با میانگین ۱۰ میلی متر، آران و بیدگل با میانگین هشت میلی متر، گلپایگان با میانگین  هفت میلی متر، میمه با میانگین ۵.۷ میلی متر، کاشان با میانگین ۵.۴ میلی متر، نطنز با میانگین ۴.۸ میلی متر، بویین میاندشت با میانگین ۴.۴ میلی متر،  فریدونشهر با میانگین ۴.۳ میلی متر، بادرود با میانگین چهار میلی متر، داران با میانگین ۲.۴ میلی متر، نجف آباد با میانگین ۲.۲ میلی متر، مورچه خورت با میانگین ۱.۱ میلی متر و کلانشهر اصفهان با میانگین ۹ دهم میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 394586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.