توسعه خدمات الکترونیکی شهرداری شاهرود

سرپرست واحد فناوری اطلاعات مدیریت شهری شاهرود گفت: این شهرداری پروژه‌های زیادی را در راستای ارایه خدمات الکترونیک و تحقق شهر هوشمند اجرا کرده است.

به گزارش ایمنا، مریم قره‌چای با بیان اینکه فناوری و ارتباطات در مدیریت شهری، راهکار کار آمدی مدیریت و بهبود فرآیند تصمیم گیری است، اظهار کرد: واحد فناوری اطلاعات مدیریت شهری شاهرود با هدف ایجاد پایگاه اطلاعاتی سعی در افزایش ارتباطات میان بخشی، سهیم شدن در منابع اطلاعاتی، شناسایی بهتر مشکلات و نقاط ضعف شهر، افزایش قدرت کنترل و نظارت بر شهر و صرفه جویی در زمان و هزینه با ایجاد زیر ساخت لازم را دارد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات در مدیریت شهری شرایطی فراهم می‌کند تا افراد بتوانند به راحتی از دستاوردهای فناوری استفاده کنند، افزود: ایجاد واحد اطلاعات و فناوری شهری به منظور بازنگری و بهبود در روندهای جاری و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان و فراهم شدن امکان رسیدگی دقیق‌تر و پاسخگویی بهتر به توقعات و انتظارات مردم پیش‌بینی شده است.

سرپرست واحد فناوری اطلاعات مدیریت شهری شاهرود با بیان اینکه توسعه فناوری در سازمان منشاء تحول و اثر در نظام خدمات شهری خواهد بود، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی سریع و دقیق، سهولت در گردش امور،تسریع کار مراجعان، پایبندی به قوانین، مقررات و رفتار مناسب با مراجعین برخی از ویژگیهای استفاده از فناوری و اطلاعات در مدیریت شهری شاهرود است.

قره‌چای با بیان اینکه عملکرد شهر الکترونیکی را می‌توان از دیدگاه‌های مختلف بررسی کرد، اظهار کرد: تبدیل شاهرود به شهر الکترونیک می‌تواند باعث سرعت و سهولت در انجام فعالیت‌ها و شفاف‌سازی در ارایه خدمات شهری باشد و از دید شهروندان نیز، دریافت خدمات از این طریق در هر زمان و در هر مکان فرصت مغتنمی است که رضایت آن‌ها را در پی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری الکترونیکی، مهم‌ترین محور شهر الکترونیکی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون مدیریت واحد شهری در کشور به معنای واقعی پیاده نشده است، توسعه امکانات و شبکه‌های دیجیتال سهم زیادی در این زمینه دارد.

سرپرست واحد فناوری اطلاعات مدیریت شهری شاهرود با بیان اینکه شهرداری شاهرود در راستای شهر الکترونیک اقدامات بسیار خوبی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد پشتیبانی حساب رایان و کارشناسان آن شرکت، انعقاد قرار داد خرید و پشتیبانی دوربین‌های نظارتی، راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک، برداشت تصاویر ۳۶۰درجه از سطح شهر و پیاده‌رو سازی فایروال از جمله این اقدامات است.

قره‌چای ادامه داد: کابل کشی و تجهیز ساختمان جدید عمران، برگزاری جلسات شهر هوشمند، مانیتورینگ شبکه اینترنت، فعال سازی کد شناسه قبض و پرداخت، پیاده‌سازی و اجرای سامانه حواله الکترونیک، خرید، مونتاژ، نصب نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی، ارتقای شبکه‌های داخلی و انعقاد قرارداد پشتیبانی نرم‌افزار اتوماسیون اداری از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه در سال ۹۸ است.

کد خبر 394579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.