ذوب آهن نیاز به تغییرات دارد/ محمدی سلب مسئولیت نکند

یک کارشناس فوتبال گفت: مدیر عامل باشگاه بجای سلب مسئولیت بهتر است به فکر تغییرات اساسی در ذوب آهن باشد.

محمود یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عمل کرد ضعیف تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر لیگ برتر، اظهار کرد: وضعیت تیم از بازی های اول مشخص بود، ذوب آهن باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

وی ادامه داد: هر انتخابی که در گذشته شده، مورد تایید مدیر عامل و هئیت مدیره کارخانه نبوده است. مدیر عامل باشگاه تغییر کرده و یک مدیر تحصیل کرده برای بهبود شرایط گذشته انتخاب شده است.

این کارشناس فوتبال با اشاره به نبودن بازیکنان مناسب در پست های مختلف تیم ذوب آهن، گفت: دروازه بان تیم در دوره های قبل درون دروازه نبوده است و تجربه ی کافی را ندارد. ساختار خط دفاعی مشکلاتی دارد و کادر فنی نتوانسته است مشکلات خط دفاعی را کنترل کند. تعداد گل های دریافتی تیم زیاد شده است.

دست های پشت پرده در گرفتن بازیکنان ذوب آهن دست داشته اند!

 یزدخواستی ادامه داد: برای گرفتن بازیکنان نظر فنی داده نشده و دست های پشت پرده ای برای گرفتن بازیکنان وجود داشته است. از یک سری مسایل آگاهی دارم که بهتر است بازگو نکنم.

وی با اشاره به عمل کرد ضعیف دستیاران علیرضا منصوریان افزود: دستیاران منصوریان  نتوانسته اند به  او و تیم کمک کنند.

یزدخواستی ادامه داد: دستیاران منصوریان درست انتخاب نشده اند و در انتخاب آن ها عوامل دیگری دخیل بوده است!

این کارشناس فوتبال  در خصوص لزوم آگاهی یک مربی به روانشناسی ورزشی، تصریح کرد: یک مربی باید در زمینه روانشناسی ورزش اطلاعات کافی داشته باشد و بازیکنان را از لحاظ فکری آماده کند، گفته ها و مصاحبه های یک مربی در این زمینه قرار می گیرد و باید به آن ها توجه کند.

 یزد خواستی با اشاره به مصاحبه های پیش از بازی سر مربی تیم فوتبال ذوب آهن، گفت: منصوریان در مصاحبه های پیش از بازی گفتار مناسبی ندارد و با بیان جملات غیر فوتبالی افکار بازیکنان را به هم می ریزد.

وی ادامه داد: منصوریان در نشست خبری های پیش از همه بازی ها عنوان می کند( بازی سختی داریم) این صحبت ها برای بازیکنان بار روانی دار. هنگامی که یک مربی از بازی پیش رو وحشت داشته باشد و به کرات آن را تکرار کند، ترس به بازیکنان نیز انتقال پیدا می کند و باعث می شود اعتماد به نفس آن ها کاهش پیدا کند و با تمام توان به زمین مسابقه نروند.

وی با اشاره به این که یک تیم برای نتیجه گرفتن نیازمند مثلث هوادار، کادر فنی خوب، مدیرعامل و هیئت مدیر مناسب است، تصریح کرد: در تیم ذوب آهن هیئت مدیره و مدیر عامل به تازگی تغییر کرده است و نیازمند زمان اند تا با تیم هماهنگ شوند؛ کادر فنی ضعیف است و تعداد هواداران کم هستند که برای نتیجه گیری موثر نیست.

بیش از حد معمول به کادر فنی زمان داده شده است

یزدخواستی با اشاره به شرایط نامناسب تیم فوتبال ذوب آهن و سکوت افراد تصمیم گیرنده برای تیم، گفت: زمان بیش از حد معمول به کادر فنی داده شده است که نتیجه ای به دنبال نداشته است. می توان گفت افراد تصمیم گیرنده نسبت به شرایط فعلی ذوب آهن بی تفاوت اند و تلاشی برای بهبود وضعیت ندارند.

وی ادامه داد: چند هفته است که تمام کارشناسان فوتبال معتقد اند باید در تیم ذوب آهن تغییراتی به وجود آید، اما شاهد تغییرات نیستیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به منصوب شدن جواد محمدی به عنوان مدیرعامل تیم ذوب آهن، اظهار کرد: محمدی باید برنامه ای جامع همراه با نوآوری و خلاقیت داشته باشد. او باید هرچه سریع تر وضعیت تیم را تغییر دهد.

وی ادامه داد: تغییرات بیشتر باید در تیم فوتبال بزرگ سالان باشد. در ابتدای تغیییرات بهتر است یک مربی با برنامه انتخاب شود که اهداف مشترک با اهداف باشگاه داشته باشد.

محمدی سلب مسئولیت نکند

یزدخواستی با اشاره به این که جواد محمدی قبل از سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب آهن در هئیت مدیره بوده است، گفت: این سخن محمدی که من تیم فوتبال بزرگ سالان را انتخاب نکرده ام، کافی نیست و سلب مسئولیت است.

وی ادامه داد: این سخن تعابیر متفاوتی دارد از جمله این که من این تیم را قبول ندارم و مورد نظر من نیست. بخشی از تیم به عهده ی مدیر عامل و هئیت مدیره است و در زمان انتخاب این تیم محمدی در هیت مدیره بوده و در یکی از افراد تصمیم گیرنده و می توانسته در انتخاب بازی کنان دخیل باشد.

اهداف منصوریان و باشگاه متفاوت است

یزدخواستی با اشاره به این که قهرمانی و برد هدف ذوب آهن است، گفت: اهداف علیرضا منصوریان با اهداف باشگاه متفاوت است. منصوریان در مصاحبه ای گفته می خواهد بازیکنان جوان را پرورش دهد و قیمت بازیکنان را بالا ببرد که این گفته هدف تیم های لیگ برتری نیست و از اهداف تیم های پایه است.

 وی ادامه داد: پرورش بازیکنان جوان هزینه دارد و به تیم خسارت وارد می کند. در تیم های بزرگ استفاده از بازیکنان جوان باید محدود و با دقت باشد.

یزدخواستی با اشاره به تغییرات مداوم ترکیب تیم ذوب آهن،بیان کرد: یک تیم باید یک بدنه اصلی داشته باشد و نباید در هر مسابقه ترکیب اولیه تیم تغییر کند. تغییرات زیاد باعث می شود درصد بازی بازیکنان کاهش بیابد در نتیجه درصد تلاش و پتانسیل کل تیم نیز کاهش پیدا می کند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد:این تغییرات بر روی هماهنگی تیم تاثیر گذار است. زمانی که بازیکن مدام تغییر کرد اعتماد به نفس تیم پایین می آید و بازیکنان به دلیل نداشتن اعتماد به بودن در ترکیب اصلی تیم تمرینات را جدی نمی گیرند.

یزد خواستی با اشاره به حضور رسول کربندی به عنوان مدیر تیم های فوتبال ذوب آهن، اظار کرد: بهتر است کربکندی نظرات خود را شفاف اطلاع رسانی کند تا همه بدانند. همچنین باشگاه از نظرات کارشناسان استفاده کند و همه نظرات مورد سنجش واقع شوند و بعد تصمیم گیری شود.

تیم نتیجه نگیرد، هوادار به ورزشگاه نمی آید

وی درخصوص نبود حمایت از سوی طرف داران تیم ذوب آهن، بیان کرد: زمانی که تیم مداوم نتیجه نگیرد تماشاگر نیز به ورزشگاه نمی رود. نبود هوادار کافی در سکو ها یکی از مشکلات بزرگ باشگاه است.

یزدخواستی با اشاره به شعارهایی در مورد علرضا منصوریان رو ی سکو ها داده می شود،گفت: این شعار ها محدود است و تاثیر گذار نیست و نمی تواند در بودن فردی در تیم و یا رفتن او اثر داشته باشد.

کد خبر 394573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.