تا چه سنی می‌توان بیمه تامین اجتماعی شد؟

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است گفت: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی در پاسخ به اینکه افراد تا چه سنی امکان پرداخت حق بیمه دارند و آیا شرط سنی برای ورود به بیمه وجود دارد؟ گفت: در قانون تامین اجتماعی هیچ محدودیتی وجود ندارد و یک شخص می‌تواند در ۸۰ و ۹۰ سالگی هم بیمه بپردازد و بیمه شده ما باشد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: اما سال ورود به بیمه برای ما مهم است، زیرا سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است.

زدا ادامه داد: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد، اما فرد باید معاینات کامل را انجام داده و از نظر جسمی و روحی توان انجام کار را داشته باشد.

کد خبر 394572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.