TBM تونل شرقی خط دوم قطار شهری اصفهان به ایستگاه زینبیه رسید

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی TBM تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان به ایستگاه زینبیه رسید.

به گزارش ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار کرد: TBM تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک در شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) در روزهای پایانی شهریور امسال به ایستگاه زینبیه رسید.

وی ادامه داد: همچنین با افزایش جبهه‌های کاری در روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل شرقی این مسیر، بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، TBM تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) صبح روز جمعه سوم آبان، پس از حفاری و سگمنت‌گذاری نزدیک به ۱۱۰۰ متر، به ایستگاه حرم زینبیه رسید.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: TBM تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان که در یک ماه گذشته، در حال اُورهال و آماده‌سازی برای حفاری مجدد بوده، ظرف چند هفته آینده، ایستگاه حرم زینبیه را ترک خواهد کرد و به طرف ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در این مدت، TBM  تونل شرقی نیز در ایستگاه زینبیه، پس از اُورهال و آماده‌سازی مجدد، با فاصله زمانی پیش‌بینی شده، به طرف ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت خواهد کرد.

بنکدار هاشمی با اشاره به رکوردهای صورت گرفته در روند حفاری تونل غربی و شرقی خط دوم متروی اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) گفت: در طول شش ماه حفاری دو تونل، پرسنل، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و سایر عوامل این پروژه بزرگ، با ثبت رکورد ۲۱ رینگ حفاری و سگمنت‌گذاری در شبانه‌روز معادل حدوداً ۳۰ متر که در کشور ایران بی‌سابقه بوده، اتفاق بزرگی را در اجرای پروژه رقم زدند.

وی افزود: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع)، اسفند سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.

گفتنی است، تاکنون در دو تونل خط دوم قطارشهری اصفهان، نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ رینگ حفاری و نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ متر حفاری صورت گرفته و حجم حفاری مکانیزه این بخش بیش از ۸۶ هزار متر مکعب است.

مسیر اولویت بهره‌برداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستکاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا مدرس نجفی به طول ۱۴.۷ کیلومتر است.

ویژگی خاص ایستگاه‌های خط دوم مترو، ساخت ایستگاه‌ها قبل از ورود TBM  است که این موضوع باعث می‌شود که در این خط نسبت به خط یک، در هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و معضلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از روش‌های دیگر ساخت ایستگاه‌ها، با این روش به حداقل می‌رسد.

کد خبر 394542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.