سپاهان صفر- سایپا صفر/ رکورد شکست اما ۲ امتیاز پرید!

تیم فوتبال سپاهان در روزی که پیام نیازمند رکورد بسته نگه داشتن متوالی دروازه را در تاریخ فوتبال ایران شکست برابر سایپا متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و سایپا در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفته‌اند.

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و سایپا

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۱۱۲۰۰ نفر

اخطار: کی روس استنلی (دقیقه ۴۵) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، سعید آقایی، عزت الله پورقاز، گئورگی گِولسیانی، امید نورافکن، محمد کریمی (۴۶- محمدرضا مهدی زاده)، سجاد شهباززاده، محمد محبی، محمدرضا حسینی (۷۶- علی قربانی) و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

سایپا: حامد فلاح‌زاده، طاها شریعتی، آرمین سهرابیان، مهیار جباری، سید ابوالفضل جلالی، عارف حاجی‌عیدی، امیرحسین حسین‌زاده (۷۵- محمد شریفی)، معین عباسیان، محمدرضا سلیمانی (۸۹- محمد مُهری) و آرمان رمضانی

سرمربی: ابراهیم صادقی

داور: علی صفایی

شرح بازی:

سپاهان و سایپا در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که قبل از آغاز بازی همه چیز تحت تاثیر جشن هفته سپاهان بود و جو ورزشگاه کاملاً با بازی های گذشته متفاوت بود. علاوه بر این، دیدار با سایپا برای سپاهانی ها و بخصوص پیام نیازمند دیدار ویژه ای به حساب می آمد زیرا بسته نگه ماندن دروازه سپاهان تا دقیقه ۶۷ باعث شکستن رکورد تاریخ فوتبال ایران در بسته نگه داشتن متوالی دروازه توسط نیازمند می شد. سپاهان در این بازی مهدی کیانی را در اختیار نداشت و امیر قلعه نویی، محمد کریمی را به عنوان جایگزین او در پست هافبک دفاعی قرار داده بود که البته در نیمه نخست این تدبیر سرمربی سپاهان مفید نبود و طلایی پوشان میانه میدان را عملاً تقدیم سایپا کرده بودند و چند موقعیت خطرناک نیز روی اشتباهات کریمی نصیب سایپا شد. عدم کنترل مناسب سپاهانی ها بر میانه میدان مانع تسلط شاگردان قلعه نویی بر بازی و به طبع آن خلق موقعیت های بیشتر می شد.

در نیمه دوم امیر قلعه نویی به نقطه ضعف تیمش در نیمه نخست پی برد و با بیرون کشیدن کریمی و اضافه کردن مهدی زاده در پست هافبک دفاعی، ضعف تیمش را پوشاند. سپاهان در نیمه دوم بیشتر بازی را در دست داشت و موقعیت های بیشتری نیز خلق کرد البته سرعت بازی سپاهانی ها بعد از دقیقه ۶۷ و شکسته شدن رکورد کلین شیت تاریخ فوتبال ایران بیشتر شد و بخصوص در دقایق اضافی بازی چند موقعیت بسیار خطرناک برای سپاهان  پیش آمد که درخشش فلاح زاده مانع گلزنی سپاهان شد تا در روزی که نیازمند رکورد مهمی را برای خود و سپاهان ثبت کرد، سپاهان دو امتیاز خانگی را از دست بدهد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- ارسال منصوری از سمت راست در تیر دور با ضربه سر کی روس برای شهباززاده مهیا شد اما ضربه سر او با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸- ارسال تیز و کوتاه عباسیان از سمت چپ پس از گذراندن عرض دروازه سپاهان به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵- شوت محمد محبی از گوشه محوطه جریمه در دستان فلاح زاده قرار گرفت.

دقیقه ۱۷- ضربه ایستگاهی زیبا و محکم نورافکن با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- پاس اشتباه محبی در یک سوم دفاع سپاهان باعث تک به تک شدن مهاجم سایپا با پیام نیازمند شد اما ضربه او را پیام نیازمند با مهاری زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۵- شوت معین عباسیان از پشت محوطه جریمه سپاهان در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۴۴- شوت سنگین محبی از پشت محوطه جریمه سایپا را فلاح زاده با شیرجه ای خوب دفع کرد.

دقیقه ۶۱- شوت سنگین مهدی زاده از پشت محوطه جریمه سایپا با واکنش ناقص فلاح زاده راهی به دروازه راه پیدا نکرد.

دقیقه ۶۱- شروع کرنر سریع سپاهان با نفوذ نورافکن به محوطه جریمه سایپا همراه شد و ارسال تند او در شلوغی نزدیکی دروازه در نهایت توسط بازیکنان سایپا دور شد.

دقیقه ۶۵- شوت شهباززاده از پشت محوطه جریمه سایپا با اختلافی کم از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷- در این لحظه رکورد تاریخی بسته نگه داشتن متوالی دروازه توسط پیام نیازمند دروازه بان سپاهان شکسته شد. ۸۷۲ دقیقه متوالی بدون گل خورده!

دقیقه ۹۰+۱- ارسال کرنر توسط نورافکن با ضربه سر خطرناک پورقاز همراه شد اما فلاح زاده از روی خط دروازه توپ را بیرون کشید.

دقیقه ۹۰+۲- شوت نورافکن از زاویه ای بسته از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۳- ارسال محبی از سمت چپ به نورافکن رسید اما ضربه او از چند قدمی دروازه در دستان فلاح زاده قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

پیام نیازمند با گذشتن از رکورد ۸۷۲ دقیقه گل نخوردن متوالی حسین حسینی، رکورددار کلین شیت متوالی در تاریخ فوتبال ایران شد و این فرصت را هم دارد که به این رکورد اضافه کند. رکورد او در پایان بازی به ۸۹۵ دقیقه رسید.

بهترین بازیکن:

حامد فلاح زاده، دروازه بان سایپا با چند مهار بسیار خوب بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 394501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.