گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان پیرامون مسائل داخلی و خارجی شامل مواردی چون مناسبت‌های مذهبی پیش‌رو، اقدامات ترکیه در سوریه، راهپیمایی اربعین، شفافیت مالی مسئولان، دستگیری روح‌الله زم ایراد گردید که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

اردوغان دنبال برپایی امپراتوری عثمانی است

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: با رحلت پیامبر صلی الله علیه واله در واقع دوره جدیدی از حرکت اسلامی که ۲۳ سال پیامبر برای پایه گذاری آن رنج دیدند شروع شد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امیر المومنین علی(ع) به سفارش پیامبر اکرم جامه عمل پوشانده و  به مراقبت از اسلام ناب محمدی پرداختند و با صبر وبردباری به هدایت انسان ها مشغول شدند هر چند حضرت برای بیداری امت در فتنه غصب ولایت نهایت تلاش خود را کردند ولی وقتی مردم همراهی نکردند حضرت صبر کردند تا مردم خود به این فهم برسند که باید برای هدایت جامعه کسی باشد که  در مسیر پیامبر وبرگزیده خدا باشد. 

وی با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‏‌ام چیزی که امام حسن مجتبی (ع) را به صلح واداشت، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و الا همه‏ مردم که بی‏‌دین نبودند؛ تحلیل سیاسی نداشتند.

فرهنگ ادامه داد: جبهه نفاق در زمان امام حسن مجتبی (ع)عرصه را بر ایشان تنگ کرد و بعضی از یاران نزدیک حضرت نیز به حضرت در مورد صلح تحمیلی خرده گرفتند و امروز نیز دشمن در صدد است که هر کسی از ولایت و رهبری در جامعه ندایی و حمایتی سر داد صدایش را با ایجاد شبهه و حرفهایی فتنه انگیز قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد: آیا این کارها باعث به اشتباه افتادن مردم نمی شود؟ آیا تحلیل مردم را به خطا نمی برد؟ چطور با این کارها می خواهند نظامی را که دستاورد خون هزاران شهید است زیر سئوال ببرند.

فرهنگ با اشاره به دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز گفت: با این کار بحث نفوذ که مورد تاکید رهبر انقلاب بود به اثبات رسید به گونه ای که با دستگیری روح الله زم کسانی دستگیر و رصد شدند که در ظاهر با لباس حمایت از نظام و حامی حزب الله ولی در باطن پیاده نظام دشمن بودند.

وی با اشاره به ابلاغ قانون اجرای شفافیت مالی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: انتظار همه مردم اجرای قانون اجرای شفافیت مالی مسئولان است تا هر کسی مسئولیتی در نظام قبول می کند باید طمع خود را از اموال بیت المال بردارد.

فرهنگ گفت: با اجرای این قانون قطعا جلوی بسیاری از رانت خواری ها گرفته می شود و شاهد افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.

امام جمعه باغبادران با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کرد: متاسفانه با زد  و بند ترکیه و امریکا حمله ترکیه به شمال سوریه  را شاهد بودیم و این مهم به خوبی نشان داد اردوغان به دنبال توسعه امپراطوری عثمانی خود است و ادعای مالکیت نسبت به آن منطقه سوریه دارد هر چند به بهانه مبارزه با تروریسم وارد شده است.

دشمن در پی  ایجاد فتنه در کشورهای حامی مقاومت است

حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه های نماز جمعه شهر نطنز با اشاره به حضور میلیونی عاشقان اهل بیت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: هر سال در این مراسم قشرهای مختلف مردم از کشوهای جهان به ویژه مردم ولایتمدار ایران اسلامی جهت  اعلام حمایت و همبستگی با راه امام حسین(ع) حضور می‌یابند و این نشانه ماندگاری قیام عاشورا است.

خطیب جمعه نطنز با اشاره به اوضاع منطقه گفت: دشمن در پی فتنه انگیزی در کشورهای حامی مقاومت است و این فتنه انگیزی را در عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی دنبال می کند. 

وی گفت: آشوب های اخیر لبنان اگرچه بر بستر مطالبات بر حق مردم است، اما مورد سوء استفاده موج سواران فرصت طلب قرار گرفته است.

یعقوبی با اشاره به آغاز دهه وقف گفت: وقف صدقه جاری و چشمه جوشان خیرات و نیکی ها است، مراکز علمی و فرهنگی بسیاری از سالیان قبل توسط وقف اداره و نگهداری شده است، وقف مال برای بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مسجد و حوزه علمیه، حسینیه و امامزاده سابقه طولانی و درخشان دارد، در عین حال وقف در موضوعات جدید و مورد نیاز نیز کمک بزرگی به پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد کرد.

روح الله زم جعبه سیاه دشمنان در ایران بود

حجت الاسلام‌والمسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به دستگیری روح الله زم اظهارکرد: روح الله زم جعبه سیاه دشمنان در ایران و برخی از کشورهای خارجی بود که توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شد.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اعتراف زم نسبت به فعالیت برخی از به ظاهر حزب اللهی در گروه‌های منافقان، خاطرنشان‌کرد: این افراد نیز شناسایی و دستگیر شده اند و توسط دستگاه قضایی مجازات خواهند شد.

وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف سنت حسنه بزرگی است که از صدر اسلام تاکنون مورد توجه بوده و معصومین(ع) نیز کار را انجام می‌دادند که الگویی برای شیعیان در این امر مهم هستند تا با تاسی از آن بزرگواران در این مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام رشیدیان به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: دشمن امسال برای بر هم زدن این حرکت بزرگ شیعه تلاش کرد اما موفق نشد و مردم عراق نیز باید مراقب مطالبه‌گری‌های خود باشند که دشمنان آن‌ها از این فرصت‌ها برای ایجاد یک حکومت ضد بشری مثل صدام استفاده نکنند.

ارتباط دوستانه ایران  با یک کشور خون ریز محال است

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: دستگیری سرکرده شبکه آمد نیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه یک بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان داد.

امام جمعه زرین‌شهر ادامه داد: اشراف اطلاعاتی ایران اسلامی بسیار بالاتر از این است که امروز دنیا نظاره گر آن بوده و برهمین اساس نیاز است تمامی کشورهای منطقه و استکبار جهانی بداند فرزندان جمهوری اسلامی اشراف کاملی بر روی منطقه دارند اما با این اشراف اطاعاتی هیچگاه به دنبال درگیری و آشوب در منطقه نبوده و نخواهد بود . 

باقریان اضافه کرد: ایران اسلامی حتی به دست دوستی عربستان هم دست رد نزده اما برای آنان شرطی را قرار داده که از به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع یمن ، سوریه و ... خود داری کند، چرا که ایران اسلامی نمی تواند با یک کشور خون ریز  ارتباط دوستانه برقرار کند .

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ضمن حفظ  دوستی خود با ترکیه ، با هر گونه تجاوز طلبی و زیاده خواهی به شدت مخالف است چراکه آرامش باید به منطقه برگردد تا سوریه نیز به سمت آرامش و جبران آسیب های جنگ با داعش برود.

صیانت از موقوفه‌ها از وظایف اوقاف است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه گلپایگان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: اگر مواضع ائمه اطهار(ع) به درستی تحلیل شود قطعأ به تکالیف الهی عمل می‌شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: با توجه به شرایط امروز کشور استفاده کردن از ابزار ماهواره‌ راه تسلط شیطان بر خانواده‌ها و فرزندان است، اما ممکن استفاده از ابزار ماهواره نیاز کاری در برخی ادارت دولتی باشد که ایرادی وارد نیست.

کرامتی، وقف را سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و گفت: یکی از کارسازترین راه‌های جاودانه کردن مال و ثروت انسان وقف کردن اموال است که علاوه بر گسترش فرهنگ غنی قرآنی و فضائل اخلاقی می‌تواند در کمک کردن به فقرا و نیازمندان موثر باشد.

 وی افزود: یکی از وظایف اوقاف صیانت از موقوفه‌های مردمی است تا مردم اعتماد مردم نسبت به وقف کردن جلب شود، اخیرأ فرهنگ وقف دسته جمعی ایجاد شده است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: یکی از الزامات مردم سالاری دینی شفافیت سازی اموال مسئولان است وجرای این قانون از اموال بیت المال به مال مسئولان جلوگیری می‌کند.

کرامتی افزود: قانون شفاف سازی اموال مسؤولان سال ۹۴ در اصل ۱۴۲ قانون اساسی تعریف شد اما معطل مانده است که ضروری به این لایجه معطل مانده توجه‌ شود.

 وی تأکید کرد: یکی از مطالبات مردم از دستگاه قضایی اجرایی کردن قانون شفاف سازی اموال مسئولان است.

ثابت قدمی در راه حق سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی، امام جمعه دولت آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع عزاداران حسینی در روز اربعین در حسینیه امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: «دعا کنید که خداوند متعال به ما توفیق بدهد بتوانیم صراط حق را همچنانکه تا امروز به توفیق الهی شناخته ایم تا آخر عمرمان بشناسیم و در آن حرکت کنیم و ثابت قدم باشیم»

وی گفت: مقام معظم رهبری موضوع ثبات قدم را مطرح کردند که موضوع بسیار مهم اخلاقی است، یعنی وقتی حق را شناختیم، دیگر آن را رها نکنیم و در هر شرایطی دنبال حق باشیم و اینطور نباشد که به مرور زمان از حق جدا شویم و به سوی باطل سیر کنیم.

امام جمعه دولت آباد افزود:  این موضوع یک موضوع بیدار کننده است که در طول تاریخ کسانی بودند و حق را شناختند و چند صباحی هم با حق بودند و شرایط زندگی که تغییر کرد منحرف شدند و حتی در مقابل حق ایستادند، کسانی که ابتدا همراه امامان بودند و بعد در مقابل امامان معصوم قرار گرفتند و نمونه ان شمر که جانباز جنگ صفین بود تا یک قدمی شهادت پیش رفت ولی چون ثبات قدم نداشت سنش که زیادتر شد به دنیا گرایش پیدا کرد و از مسیر حق منحرف شد.

وی تصریح کرد: در همین انقلاب کسانی بودند که در جوانی در جبهه های جنگ جانفشانی کردند ولی سن آنها که زیادتر شد، سست شدند و چون ثبات قدم نداشتند در عقیده و رفتار دچار تزلزل شدند، کسی که حتی به درجه رفیع جانبازی نائل شده است یا حتی چندین سال اسارت را متحمل شده است، الآن دیگر آن روحیات و از خود گذشتگی ها را ندارد، علت همان ثبات قدم است که دعا کنیم هم در مسیر حق باشیم و هم ثبات قدم داشته باشیم  و خوب است این دعا که در آیه ۸ سوره آل عمران آمده را زیاد تکرار کنیم؛ پروردگارا! دلهایمان را، بعد از آنکه ما را هدایت کردی، (از راه حق) منحرف مگردان! و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‌ ای! »

حجت الاسلام محمود آبادی گفت: یکی از برنامه های جدی دشمن ایجاد تزلزل اعتقادی است و اینکه فرد دچار دوگانگی و تقابل در افکار و اعتقادات بشود، اینکه شما می بینید اینقدر در رسانه های بیگانه شبه افکنی می کنند، بخاطر سست کردن اعتقادات است و کسی که در اعتقاد و باور خود سست شد از رسیدن به هدف باز می ماند و به همین جهت باید مراقب نفس خود باشیم که هم شیطان و هم دشمن در اعتقادات و باورهای ما رسوخ نکند.

وی اظهار کرد: امسال در ایام اربعین حسینی سه موکب اسکان، پذیرایی و خدمات دهی در کربلای معلی در خدمت رسانی به زائرین قبر مطهر امام حسین علیه السلام تلاش و خدمت شبانه روزی کردند و با زحماتی این عزیزان زمینه رضایتمندی زائرین را به همراه داشته است در حالی که واقعاً در این چند روز این عزیزان سختی های زیادی را متحمل شدند که یقیناً مأجور هستند و مورد عنایت آقا امام زمان ارواحنافداه، هستند و به سهم خود و از طرف شما نمازگزاران از این عزیزان تشکر می نمائیم و امید است خداوند توفیقات آنها را روز افزون فرماید.

خطیب جمعه خاطر نشان کرد: در دهۀ وقف قرار داریم، وقف یکی از راههای فیض و بهره بردن انسان بعد از مرگ است، یعنی اگر انسان یک مالی را برای خدمت رسانی به جامعه اسلامی وقف کند، اثر این مال بعد از مرگ انسان هست و تا موقعی که از این مال استفاده می شود برای انسان ثواب خواهد داشت، چرا که انسان وقتی از دنیا رفت، دیگر نمی تواند برای خودش ثواب و ذخیره ای داشته باشد ولی اگر قسمتی از مال خود را وقف کند، این مال، موقوفه می شود و تا موقعی که دیگران از این مال موقوفه بهره مند می شوند، ثوابش برای این شخص نوشته می شود، حتی اگر هزار سال از زمان مرگش گذشته باشد، پس خوب است قسمتی از مال خود را در زمان حیات وقف کنیم تا در آخرت از آن بهره مند شویم.

دستگیری زم معادلات معاندان نظام را بر هم زد

حجت الاسلام حسن اسکندری، امام جمعه بویین میان دشت، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت، اظهار کرد: دستگیری سارقان احشام در این منطقه موجب آرامش مردم شد ولیکن از مسؤولان استان لرستان به دلیل هم مرز بودن با شهرستان بویین میاندشت تقاضای همکاری داریم.

امام جمعه بویین میاندشت گفت: دستگیری روح الله زم توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران موجب برهم زدن معادلات معاندان نظام شده است.

وی گفت: باید فرزندان را با سیره و روش انبیاء الهی و پیامبر(ص) تربیت کنید تا در مقابل هجمه‌های دشمنان مصون بمانند.

وی تصریح کرد: با عبرت آموزی از وقایع تاریخ ائمه اطهار(ع) که می‌بینیم با پیروی نکردن از امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) به مسیر پیشرفت اسلام لطمه زندند باید با تبعیت از ولی فقیه زمان مبارزه با استکبار جهانی همواره در رأس قرار گیرد.

کد خبر 394498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.