امامان، مکر دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: علما پذیرش صلح امام حسن(ع)و قبول ولایتعهدی از سوی امام رضا را مکر دشمنانشان می‌دانند که توسط این دو امام به فرصتی برای شیعه تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: ائمه اطهار(ع) همواره دغدغه داشتند که ظالم بر مومنان حاکم نشود از طرفی جایز نیست اگر جمعی امکان قیام داشته باشند حاکمیت کافر و ظالم را بر خودبپذیرند؛ خدا را شکر می‌کنیم که انقلاب اسلامی برای چنین دغدغه‌ای به نتیجه رسید.

وی افزود: پیروان امام حسن(ع) ایشان را قبل و بعد از صلح اذیت کردند؛ همان کسانی که ادعا می‌کردند حزب‌اللهی هستند اما چون امام شناس نبودند به مخالفت با ایشان برخواستند و حتی جانماز از زیر پای ایشان کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه حضرت در مقابل کسانی که به صلح ایشان اعتراض می‌کردند استدلال آوردند که پیامبر نیز در صلح حدیبیه با کفار صلح کرد، ادامه داد: امام حسن(ع) با صلح خود شیعه را حفظ کرده و امام رضا(ع) با ولایتعهدی تشیع را از مدینه به ایران آوردند و امامزادگان از برکات وجود آن حضرت در کشور ما هستند؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: علما پذیرش صلح امام حسن(ع)و قبول ولایتعهدی از سوی امام رضا را مکر دشمنانشان می‌دانند که توسط این دو امام به فرصتی برای شیعه تبدیل شد.

کاپیتولاسیون اکنون در ژاپن اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در روز چهارم آبان‌ توطئه قانون کاپیتالاسیون را افشا کردند، خاطرنشان کرد: طبق این قانون آمریکایی‌ها اگر حتی عمدا ایرانیان را می‌کشتند ایران حق نداشت  در دادگاه‌های خود آنان را محاکمه کند ؛ امری که در کشورهایی مانند ژاپن هم‌اکنون وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اکنون در نظام جمهوری اسلامی اگر جاسوسان آمریکایی دستگیر شوند، همین جا مجازات می‌شوند که این امر حاصل زحمات امام راحل است همانگونه که قرآن وعده داده که همراه هر سختی آسانی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه افتخار ما شیعیان پیروی از امیرالمومنین(ع) است، خاطرنشان کرد: آغاز ماه ربیع مصادف است با هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و شبی است که امیرالمومنین در لیله المبیت به جای پیامبر خوابیدند؛ کفار از طوایف مختلف تصمیم گرفتند پیامبر را در آن شب به شهادت برسانند و با این احتمال امیرالمومنین(ع) خطر را به جان خریده و به جای پیامبر(ص) در بستر خوابیدند.

باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم

خطیب نماز جمعه اصفهان اضافه کرد: روزی یکی از کنیزان امام حسن(ع) به ایشان دسته گلی هدیه داد و امام درمقابل آن کنیز را آزاد کردند و ما نیز باید قدردانی از زحمات دیگران را در زندگی خود به‌کار گیریم.

وی افزود: شکرگزاری از نعمت‌های خداوند تنها منحصر به نعمت‌های مادی نبوده و با صلوات فرستادن بر پیامبر(ص)، روضه خوانی و پیاده‌روی برای امام حسین(ع) می‌توان از خداوند به خاطر ولایت  اهلبیت(ع) تشکر کرد.

وقف صدقه جاریه‌ای است که برای انسان می‌ماند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام و امیرالمومنین(ع) هردو واقف بوده‌اند و وقف یکی از صدقات جاریه خوب محسوب می‌شود، ادامه داد: وقتی انسان می‌میرد عمل او قطع و پرونده‌اش بسته می‌شود مگر برخی موارد که اگر وی قبل از مرگ انجام دهد جزء پرونده او محسوب خواهد شد؛ صدقه جاریه که مصداق کامل آن همان وقف است و نیازمندان از آن بهره می‌برند یکی از اموری است که برای انسان باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: شایسته است اگر مالی داریم برای احداث مدارس، حوزه‌های علمیه، برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) و دیگر مصارف تخصیص دهیم و بدانیم این مصارف در راه خود مصرف می‌شود و مانند زمان طاغوت نیست که اموال وقفی مردم ازبین برود.

طباطبایی‌نژاد علمی که فرد از خود بر جای گذاشته است را از دیگر موارد باقیات الصالحات معرفی کرد و افزود: فرزندان صالحی که به همراه والدین خود به مسجد می‌روند و با چنین محیط‌هایی آشنا می‌شوند، پس از مرگ پدر و مادر نیز برای آنان سودمند خواهند بود و والدین از دعا و اعمال چنین فرزندانی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 394493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.