طرح اجباری شدن فراگیری کمک‌های اولیه برای گواهینامه رانندگی

معاون حقوقی و پارلمانی وزات بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای اجباری کردن آموزش کمک‌های اولیه در کلیه مدارس کشور و همچنین برای اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی خبر داد.

به گزارش ایمنا، دکتر کریم همتی با اشاره به طرح وزارت بهداشت برای اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه در مدارس و همچنین جهت دریافت گواهینامه رانندگی، گفت: در وزارت بهداشت در قالب یک لایحه بر روی این موضوع کار می‌کنیم. باید توجه کرد از آنجایی که پیشگیری بر درمان مقدم است، ‌برنامه‌ریزی کردیم که با شناسایی یک گروه هدف، بحث آموزش کمک‌های اولیه را پیش بریم. بر همین اساس در وهله اول مدارس به عنوان گروه هدف تعیین شدند و قرار است کار تدوین قانون آموزش اجباری کمک‌های اولیه در کلیه مدارس کشور را با همکاری وزارت بهداشت، ‌ هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش پیش برده و این اقدام را انجام دهیم.

همتی با بیان اینکه در انگلستان هم طرح مشابهی در مدارس‌شان اجرا شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است، ‌افزود: بنابراین ما هم روی این لایحه کار می‌کنیم و آن را طی ماه‌های آینده تقدیم دولت می‌کنیم تا مراحل قانونی خود را طی کند.

وی تاکید کرد: در عین حال بحث اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه برای اخذ گواهینامه و یا تمدید گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیز در دستور کار است که تدوین طرح آن نیز با همکاری وزارت بهداشت، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی پیش می‌رود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه حدودا سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور به دلیل حوادث رخ می‌دهد که ۱۶ هزار موردش ناشی از حوادث جاده‌ای بوده و بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای هم به دلیل خطاهای انسانی رخ می‌دهد. بنابراین اگر بتوانیم بحث آموزش و فرهنگسازی و آموزش کمک‌های اولیه را به‌ویژه در سطح مدارس اجرایی کنیم، قدم مهمی در راستای کاهش مرگ‌های ناشی از تصادفات برداشته خواهد شد. بنابراین بعد از تدوین طرح‌های اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه در مدارس و همچنین برای اخذ و تمدید گواهینامه، آن‌ها را در قالب لایحه‌ای به دولت ارائه خواهیم کرد.

کد خبر 394486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.