۱۳ آبان ماه؛ آغاز برنامه بیمه اجباری درمان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام آغاز بیمه اجباری درمان در ۱۳ آبان ماه امسال گفت: بیمه اجباری فرصتی است برای کسانی که فاقد هر نوع بیمه هستند و لازم است افرادی که از بیمه برخوردار نیستند، مراجعه کرده و تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، طاهر موهبتی امروز _جمعه سوم آبان‌ماه ۹۸_ همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به دستاوردهای بیمه سلامت در کشور اظهار کرد: بیمه خدمات درمانی منطبق با دستورات مبین اسلام و اصل ۲۹ قانون اساسی در حال خدمات دهی به مردم است.

وی ادامه داد: از زمانی که اصل ۲۹ قانون اساسی دولت را مکلف کرده است که گروه‌های مختلف جامعه از جمله بازنشستگان را تحت حمایت بیمه‌های درمانی و بهداشتی قرار دهد، دستاوردهای مهم و ارزشمندی در این حوزه حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر از ایرانیان از خدمات سازمان بیمه سلامت برخوردار هستند، تصریح کرد: کارکنان دولت، بازنشستگان، روستاییان و عشایر، خانواده شهدا و جانبازان، مددجویان سازمان بهزیستی، طلاب و ... از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

موهبتی با اشاره به اجلاس اخیر وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: طرح تحول سلامت از افتخارات کشور ما است که یک پوشش هماهنگ بیمه‌ای در کشور ایجاد کرده است. در اجلاس اخیر نیز رئیس سازمان بهداشت جهانی بر این موضوع تصریح کرد که پوشش بیمه‌ای هماهنگ برای گروه‌های مختلف جامعه از جمله محرومان، اقدام بسیار مثبتی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه هزینه‌های مردم در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی مربوط به بیماری‌های سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه رایگان یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری بوده است، گفت: بر اساس سیاست های کلی نظام در حوزه سلامت بیمار نباید جز رنج بیماری، دغدغه دیگری داشته باشد. برای همین اساس هم دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و بهداشتی همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است.

وی ادامه داد: یک دوره‌ای در مناطق محروم و مرزی پزشک متخصص وجود نداشت، اما خوشبختانه در حال حاضر ۲۸ میلیون ایرانی ساکن در روستاها و عشایر و همچنین در شهرهای کوچک از ۱۲ خدمات پزشکی از جمله مامایی، تصویربرداری، دندانپزشکی و ... برخوردار هستند. ۴ هزار مرکز خدمات روستایی و ۱۸ هزار خانه بهداشت با حضور یک تا سه بهورز در کشور فعال هستند.

موهبتی افزود: اخیراً با همکاری سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت طرح‌های همگانی کنترل فشارخون و کنترل دیابت در کشور اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین با اشاره به حذف بیماری سرخک و سرخچه و دریافت گواهی حذف آن از سوی سازمان بهداشت جهانی گفت: این از افتخارات نظام است. در حال حاضر ۴۸ لوازم مصرفی در حوزه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت است. همچنین ۷۳ هزار بیمار خاص مورد توجه هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به استقرار سازمان الکترونیکی هدایت سازمان‌های بیمه‌ای کشور، گفت: مدیریت سازمان‌های بیمه‌ای بدون IT مانند هدایت هواپیما بدون رادار است؛ بنابراین توجه و تاکید بسیاری بر ایجاد پرونده الکترونیک سلامت وجود داشته و این اقدام ارزشمند به همت وزارت بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: قطعاً پرونده الکترونیک سلامت به ایجاد دیتاهای مناسب برای سیاست‌گذاری‌های صحیح و خرید راهبردی خدمات کمک خواهد کرد. اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در ۲۵ شهر و ۴۴۰ بیمارستان در حال انجام است.

موهبتی با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور بیمه اجباری آغاز به کار خواهد کرد، گفت: بیمه اجباری فرصتی است برای کسانی که فاقد هر نوع بیمه درمانی هستند. امیدواریم که هموطنانی که از بیمه برخوردار نیستند، مراجعه کرده و بتوانند تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند؛ چراکه نباید منتظر باشیم تنها در زمان بیماری نسبت به بیمه اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 394482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.