"برکینگ بد"، داستانی که تمامی ندارد

سریال آمریکایی "برکینگ بد" که چند سال پیش در پنج فصل پخش شد و سال‌ها است این سریال به پایان رسیده، اما داستان آن تمامی ندارد و با ساخت فیلم "ال کامینو" وارد فاز تازه‌ای شده؛ این روند شاید برخورد جدید هالیوود با مجموعه‌های پرطرفدار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "یک معلم شیمی دبیرستان که پس از ابتلا به سرطان با کمک یکی از دانش آموزان سابق خود بزرگترین باند تولید مواد مخدر در تاریخ ایالات متحده آمریکا را ایجاد می‌کند." این تمام اتفاقات سریال شاهکار "برکینگ بد" در پنج فصل است، داستانی پر کشش که حاصل آن تاکنون سریال اسپین آف "بهتره با سال تماس بگیری" و فیلم سینمایی "ال کامینو" بوده است.

آخرین قسمت از سریال برکینگ بد در سال ۲۰۱۳ پخش شد، اما اتفاقات و داستان آن همچنان ادامه دارد. پس از پایان پنج فصل این سریال، روز به روز به طرفداران پر و پا قرص آن اضافه و هر روز محبوب‌تر از روز قبل شد. حتی با اینکه مجموعه‌های دیگری چون "بازی تاج و تخت" نیز در همین سال‌ها منتشر، اما خللی در روندی افزایشی محبوبیت برکینگ بد نداشت. حتی فصل آخر ناموفق "بازی تاج و تخت" باعث شد تا "برکینگ بد" در رده بندی برتری سریال‌های سایت imdb بالاتر از تخت آهنین بیاستد.

همچنین از سال ۲۰۱۵ نیز اسپین آف "بهتره با سال تماس بگیری" نیز ساخته شد و اکنون چهار فصل از آن سریال منتشر شده است. این روند، اما به این سریال ختم نشد و با فیلم سینمایی "ال کامینو؛ فیلم برکینگ بد" وارد فاز تازه‌ای شد. این فیلم سینمایی که نتفلیکس آن را ساخته و منتشر کرده در دو ساعت به روایت زندگی جسی پینکمن یکی از دو شخصیت اصلی سریال می‌پردازد.

فارق از داستان و پردازش آن چیزی که اهمیت دارد نگاه جدید هالیوود به پروژه‌های پرطرفداری چون "برکینگ بد" است. سریالی که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ پخش شد، طرفداران خود را پیدا کرد و زنجیره سودآوری آن هنوز تمام نشده. ابتدا سریالی دیگر از دل داستان سریال اصلی و حالا فیلم سینمایی با پایانی که بو ادامه دار بودن می‌دهد ضمن اینکه همه می‌دانند نتفلیکس صرفا به خاطر یک فیلم سینمایی سراغ برکینگ بد نرفته است.

برایان کرانستون بازیگر نقش اول سریال یعنی هایزنبرگ نیز در اظهار نظری جدید گفته که آماده است تا بار دیگر نقش والتر وایت را در سریال "بهتره با ساول تماس بگیری" یا فیلمی سینمایی ایفا کند. البته او در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که بعید است کارگردان و تهیه کنندگان مجموعه بار دیگر به سراغ او بروند چراکه داستان هایزنبرگ در آخر سریال به پایان رسید.

برخلاف پیش بینی کرانستون هیچ بعد نیست که بار دیگر او را با صورتی تراشیده و چشمانی ترسناک در نقش والتر وایت افسانه‌ای ببینیم؛ چرا که به نظر می‌رسد هالیوود با مجموعه‌های پرطرفدار خود برنامه‌های ادامه داری دارد و این روند با ساخت فیلم "ال کامینو" وارد رویه دیگری شد.

به جز "برکینگ بد" فیلم دیگری که این روزها بر روی پرده سینماها رفته و داستانی مشابه با آن دارد، "دانتون ابی" است. این مجموعه نیز بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در ژانر درام تاریخی پخش شد و حالا فیلم سینمایی آن که ادامه داستان سریال است، اکران شده. این پروژه نیز روند شبیه به "برکینگ بد" را در پیش گرفته و به نظر می‌رسد طرفدارانی را که بوی سود اقتصادی می‌دهند رها نخواهد کرد.

نقشه تازه دنیای سینما و تلویزیون جهان برای مجموعه‌های پرطرفدار چیست، هنوز پاسخی برای سوال وجود ندارد اما غیرممکن نیست که به زودی فیلم‌های سینمایی سریال‌های محبوب و سریال‌های فیلم‌های سینمایی محبوب ساخته شود. این گونه است که صنعت سینما طرفداران خود را رها نکرده و ضمن راضی نگه داشتن آنان سودهای اقتصادی کلان نیز به جیب زده خواهد شد.

کد خبر 394481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.