سرانه ورزشی خوانسار کم است

رئیس ورزش و جوانان خوانسار گفت: سرانه ورزشی خوانساری‌ها یک و ۱۲ صدم مترمربع است که براساس جمعیت جوان باید این سرانه با احداث اماکن ورزشی توسعه یابد.

مالک رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار با بیان اینکه تنها استخر شنای خوانسار فروردین ماه سال ۹۷ به دلیل تعمیرات تعطیل شد، اظهار کرد: جهت تعمیرات استخر از سال ۹۶ تا امسال به ترتیب ۲۰، ۱۶۰ و ۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی شهرستان مصوب شده است.

رئیس ورزش و جوانان خوانسار افزود: از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

رجبی گفت: هفته گذشته استخر شنا در ردیف ماده ۲۷ قرار گرفت که طبق فراخوان عمومی از طریق مزایده به بخش خصوصی برای مدت ۱۴ سال به قیمت ۷۳۲ میلیون تومان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار دوره مربیگری و داوری از جمله آموزش تئوری مربیگری، مربیگری عملی آمادگی جسمانی، داوری فوتبال، چندین دوره بازآموزی و کارگاه آموزشی و کلاس مربیگری فوتسال سطح یک ایران در خوانسار برگزار شد، گفت: در سال جاری ۱۱۳ رخداد مهم ورزشی در رشته‌های مختلف در این شهرستان اتفاق افتاده است.

رئیس ورزش و جوانان خوانسار سرانه ورزشی در شهرستان خوانسار را یک و دوازده صدم متر مربع اعلام کرد و افزود: این سرانه براساس تمام اماکن ورزشی روباز و سربسته تا سال۹۶ بوده است.

رجبی افزود: بر اساس شکل جغرافیایی شهر خوانسار که به شکل طولی است باید توزیع و جانمایی اماکن ورزشی در کل شهر صورت گیرد و در مناطق پایین دست خوانسار و با وجود جمعیت جوان نیاز به احداث اماکن ورزشی داریم.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال جوانان از ورزش ژیمیناستیک و رزمی، سالن اختصاصی در اختیار نداریم، گفت: تابستان امسال از برنامه‌های ورزشی تدارک دیده برای اوقات فراغت استقبال خوبی شد و چند رشته ورزشی به رشته‌های قبلی اضافه شد.

رئیس ورزش و جوانان خوانسار گفت: اداره راه و شهرسازی برای احداث خانه جوان در شهر خوانسار زمین جانمایی کرده است.

رجبی با بیان اینکه پروژه سالن ورزشی روستای دوشخراط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سه خانه ورزشی به ترتیب در روستاهای کهرت، تیدجان و سنگ سفید افتتاح شده و امسال مجوز احداث ۹ خانه ورزش روستایی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۷۵ ورزشکار سازمان یافتند که اکنون در ۳۱ هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۶۰ مقام استانی، سه مقام کشوری و یک مقام جهانی توسط ورزشکاران کسب شده است، در رشته کاراته ۱۲ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۳۸ مدال برنز کسب شده است.

رئیس ورزش و جوانان خوانسار گفت: امسال یک کوهنورد به کشور گرجستان، ۵۰ ورزشکار به مسابقات استانی و هفت ورزشکار به مسابقات ملی اعزام شدند.

رجبی گفت: سه سمن ورزشی فعال شامل بانوان چشمه ساز، افق زندگی سالم و هنرآوران دیواج در شهرستان فعال هستند، همچنین در آینده‌ای نزدیک سمن ورزش و تندرستی فعال می‌شود.

کد خبر 394478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.