توقف تولید پژو ۴۰۵ و ۳ پراید تا پایان سال

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود که از جمله مهمترین آنها می توان کاهش قیمت گوشت قرمز در اثر افزایش تولید، تداوم ورود آب به تالاب گاوخونی، اعلام میزان سود سهام عدالت سال ۹۸، تداوم روند افزایشی در بازار گل و گیاه و توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۹ را نام برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گمانه زنی ها در مورد توقف تولید پراید، خداحافظی با این خودرو و همچنان ادامه یافتن تولید آن باعث شد تا بالاخره وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۱۳۹۸ و ابتدای سال ۱۳۹۹ سخن به میان آورد.

رضا رحمانی در توضیح بیشتر پیرامون این اقدام اظهار کرد: "اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است. در این راستا تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال متوقف می شود.

وی همچنین با بیان اینکه تولید سه نوع پراید نیز در ماه های آینده متوقف خواهد شد، افزود: تولید این سه محصول نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف می شود. اما این خودروها با انواع جدید جایگزین خواهند شد.

رحمانی ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مردم را از مهم ترین دلایل این تصمیم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار افزایش کمّی خودروها، کیفیت آنها نیز افزایش یابد و در این راستا حذف برخی محصولات می‌تواند راهگشا باشد."

دیگر اخبار مهم اقتصادی را در ادامه می خوانید:

** مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تداوم جریان آب زاینده‌رود به سمت تالاب بین المللی گاوخونی تا زمان توزیع آب کشت پاییزه خبر داد و گفت: تا امروز چهار میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب وارد تالاب بین‌المللی گاوخونی شده است.

مسعود میرمحمد صادقی در جلسه کارگروه صیانت از منابع آب استان اصفهان، اظهار کرد: روزانه به‌طور متوسط در ورودی تالاب بین‌المللی گاوخونی نزدیک به سه متر مکعب بر ثانیه آب وارد می‌شود و فعلاً رهاسازی آب به سمت این تالاب با توجه به وجود حداقل حجم آب شرب مطمئن در مخزن سد زاینده‌رود تا توزیع آب کشاورزی پاییزه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ذخیره سد زاینده‌رود به ۴۳۷ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: هم‌اکنون ورودی به سد حدود ۱۳مترمکعب و خروجی آن حدود ۲۴ مترمکعب بر ثانیه است و از این مقدار ۱۰ متر مکعب بر ثانیه به‌طور اختصاصی برای محیط زیست، رودخانه و اکوسیستم آن در نظر گرفته شده و با توجه به طول مسیر، برداشت‌های غیرمجاز و مشروب شدن زمین‌های اطراف بستر رودخانه، تنها بخشی از آن به تالاب بین‌المللی گاوخونی می‌رسد.

** سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۷ نسبت به سال مالی قبلش حدود ۵۰ تومان افزایش داشته است؛ به این ترتیب مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان سهام دارند حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان سود خواهند گرفت.

** رییس سازمان چای کشور گفت: امسال ۲۸ هزار تن چای خشک تولید شد که در مقایسه با تولید سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

حبیب جهانساز از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و اظهار کرد: چایکاران گیلان و مازندران امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برداشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن معادل ۴۵ درصد برگ های سبز چای تولیدی امسال از نوع درجه یک و ۶۹ هزارو ۵۳۸ تن معادل ۵۵ درصد درجه دو بوده است، افزود: در سالجاری ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک تولید شده است.این میزان چای خشک استحصال شده در مقایسه با تولید سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

** مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ تن گلابی از رقم نطنزی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

عبدالرضا مهدی‌بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گلابی این شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار است و این محصول بیشتر در مناطق سردسیر از جمله باغ‌های روستاهای طامه و ولوجرد تولید می‌شود.** بازار سرمایه یک هفته چالشی دیگر را پشت سر گذاشت. ۱.۲ درصد کاهش شاخص کل در پایان هفته نسبت به چهارشنبه پیشین موجب شد افت بازار نسبت به نقطه اوج شاخص در روز ۱۳مهرماه به ۶.۵ درصد برسد و به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات هفته جاری در رقم ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد آرام گرفت.

** رئیس اتحادیه گل فروشان کشور با اشاره به تاثیر کاهش واردات پیاز گل بر خط تولید گل و گیاه کشور، گفت: با وجود رکود قابل توجه در بازار گل و گیاه در بازه زمانی ماه های محرم و صفر، قیمت ها در این بازار همچنان افزایشی و کاهش پیدا نکرده است به همین دلیل وضعیت فروش انواع گل در بازار مناسب نیست.

حسن عجایبی در گفت‌وگو با ایمنا، با بیان اینکه تاثیر نوسانات نرخ دلار در بازار گل و گیاه بسیار محسوس است، اظهار کرد: افزایش نرخ دلار در بازار به افزایش قیمت نهاده ها منجر می شود و در نهایت روند ارزشی قیمت گل و گیاه را صعودی می کند.

وی افزود: کمبود های زیادی در بازار گل و گیاه کشور وجود دارد و افزایش نرخ دلار موجب کاهش واردات نهاده ها و پیاز گل از کشورهای دیگر شده است؛ تا پیش از افزایش قیمت دلار واردات نهاده ها و پیاز گل از کشور های دیگر برای واردکننده صرفه اقتصادی داشت اما اکنون کاهش میزان متقاضی برای موارد مذکور واردات این دسته از محصولات را محدود کرده است.

**مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: استان اصفهان حدود ۱۰۶هزار بازنشسته کشوری دارد که از این تعداد حدود ۲۰هزار نفر برای وام ضروری بازنشستگان کشوری ثبت نام کرده اند.

شهروز عبادی در گفت وگو با ایمنا با بیان اینکه آخرین ثبت نام متقاضیان وام ضروری تا ساعت ۲۴ سه شنبه _۳۰ مهرماه_ مهلت داشت، اظهار کرد: زمان ثبت نام این مرحله از اعطای وام از یکم مهرماه سالجاری آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه این وام نیز همچون سایر تسهیلات به افراد واجد شرایط اعطا می شود، گفت: این وام با کارمزد چهار درصد است و افراد بازنشسته ای که وام دریافت می کنند باید در مدت سه سال اقساط تعیین شده آن را پرداخت کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزود: از جمله شرایط اعطای وام به افراد بازنشسته، نداشتن وام از سوی صندوق بازنشستگی کشور و صدور حکم بازنشستگی یک سال به بالا است.

** مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: سطح زیرکشت پسته در پنج سال اخیر در کل شهرستان از ۳۰۰ هکتار به بیش از یک‌هزار هکتار رسیده و از آنجایی که این محصول کم آب و با صرفه است جایگزین خوبی برای محصولات پر آب شده و کشت آن با استقبال کشاورزان و به‌ویژه کشاورزان بادرودی روبه‌رو شده است.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با بیان اینکه باغات پسته در منطقه کویری بادرود واقع شده است، اظهار کرد: برداشت محصول پسته از باغات بارور بادرود آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می شود بالغ بر ۲۰۰ تن محصول خشک و با کیفیت از مزارع بادرود برداشت شود.

وی افزود: سطح زیرکشت باغات پسته این شهرستان بیش از ۱۰۰۰هکتار است که حدود ۷۰۰ هکتار از آن نهال بوده و در سال‌های آینده به باردهی خواهد رسید.

** مدیرعامل بانک با بیان اینکه بازارگاه الکترونیکی مسکن در شرایط فعلی کمک قابل‌ملاحظه‌ای به تولیدکنندگان و سازندگان ساختمان‌های مسکونی خواهد کرد، گفت: مطالعات مربوط به راه‌اندازی این بازارگاه به پایان رسیده و در مراحل اولیه تاسیس قرار دارد.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، درباره سه اولویت‌کاری و در دست اجرای بانک، خطاب به مشتریان بانک مسکن، فعالان بخش مسکن و ساختمان با اشاره به طرح راه‌اندازی بازارگاه الکترونیکی مسکن، گفت: این طرح ابتدای امسال برای ایجاد مسیر الکترونیکی عرضه و فروش انواع مصالح ساختمانی مورد نیاز انبوه‌سازان و سایر سازندگان و تولیدکنندگان ساختمان در دستور کار بانک مسکن قرار گرفت.

** رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی قرنطینه، علاوه بر کنترل جابجایی ییلاق و قشلاقی دام از قاچاق آن نیز جلوگیری می‌شود.

داریوش هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام و طیور در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در شش ماه گذشته ۵۰ هزار راس دام سبک زیر پوشش واکسن آبله قرار گرفته اند.

**معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان با بیان اینکه علت اصلی کاهش قیمت گوشت در بازار، افزایش میزان تولید است، گفت: شرایط بازار گوشت دام سبک و سنگین کشور به دلیل کنترل واردات گوشت قرمز و جلوگیری از قاچاق به دیگر کشورها، نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در استان اصفهان همچون سایر نقاط کشور کاهش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: قیمت گوشت تا پیش از روند کاهشی اخیر، بیش از هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان بود، اما پس از روند کاهشی بازار گوشت، انواع گوشت دام سنگین به غیر از چند واحد شاخص به ۷۳ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سبک نیز ۷۸ هزار تومان شد.

**گروه ویژه اقدام مالی مشترک، مهلت ایران برای اجرای الزامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تا فوریه ۲۰۲۰ تمدید کرد.

این نهاد در عین حال در بیانیه ای اعلام کرد از اعضای خود درخواست کرده است معاملات با ایران را بررسی دقیق تر کرده و شرکت های تامین سرمایه فعال در ایران را مورد حسابرسی سخت تر قرار دهند.

** تا روز یکشنبه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) تعداد بیت کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها به ۱۸ میلیون بیت کوین خواهد رسید. فقط سه میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده که گفته می‌شود پروسه استخراج این کوین ها تا سال ۲۱۴۰ طول خواهد کشید.

**مشاور وزیر ارتباطات از تعامل خوب اپراتورها و شرکت زیرساخت برای اشتراک گذاری اطلاعات پایشی شبکه ارتباطی به منظور افزایش کیفیت ارتباطات در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: در پیک ترافیک مکالمات نیز به رقم ۵ میلیون دقیقه مکالمه در شبانه روز در حجم مکالمات وارده و صادره رسیدیم.

اسماعیل رادکانی درباره ترافیک دیتای مبادله شده در ایام اربعین، گفت: ترافیک دیتای مبادله شده در ایام اربعین امسال به نسبت سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری داشته است.

وی درباره مشترکین رومر( دارندگان سیم کارت ایرانی در عراق) نیز افزود: میزان پیامک های ارسالی از ایران به زوار ایرانی داخل عراق نیز رشدی ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری را نشان می دهد.

رادکانی تصریح کرد: تعداد مشترکین رومر دیتا نیز نسبت به اربعین سال گذشته به میزان ۱۴۰ درصدی(۱.۴) برابری افزایش داشته است.

کد خبر 394456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.