️شهر مشهد آماده استقبال از زائران پیاده رضوی است

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: ۵۶۰۰ پاکبان در دهه پایانی ماه صفر به زائران حریم رضوی خدمت رسانی می کنند.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه های شهرداری مشهد برای ایام پایانی دهه آخر صفر گفت:  پنج هزار و ۶۰۰ پاکبان، ۷۰ دستگاه خودروی مکانیزه و ۲۶۰ خودروی حمل زباله به‌صورت شبانه‌روزی در دهه پایانی ماه صفر در شهر خدمت رسانی می کنند.

️یعقوبی به آماده باش تمامی ایستگاه های اتش نشانی در این ایام اشاره کرد و افزود: در خصوص رعایت موارد ایمنی در ایستگاه های استقبال از زائر و ایستگاه های صلواتی ۲۵ دستگاه خودرو و موتور سیکلت در نزدیکی ایستگاه های صلواتی مستقر هستند همچنین ایمنی تمامی ایستگاه های معرفی شده در ورودی های شهر  توسط اکیپ های اتش نشانی بصورت گشت زنی انجام می شود.

️وی تصریح کرد: علاوه بر آماده باش پاکبانان و خودروهای نظافتی، در هفت محور ورودی مشهد نیز ۲۳۰ پاکبان، ۱۶ تانکر آب برای شست‌وشوی مسیر، ۱۸۰ باکس، شش تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

️وی با بیان اینکه ۵۰ دوش حمام نیز برای موکب ها و محورهای ورودی شهر تعبیه شده است، ادامه داد: این دوش‌ها بر خلاف سال‌های گذشته که برقی بود و مشکلاتی به همراه داشت، گازی هستند تا زائران پیاده با کمترین مشکل مواجه باشند.

️یعقوبی به ارائه آموزش‌های ایمنی، بهداشتی و فرهنگی به زائرین در ایستگاه اشاره کرد و افزود: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائرین به صورت مشارکتی و حمایتی و ۱۳ مرکز اسکان توسط شهرداری با ظرفیت ۵هزار نفر برای زائران پیاده آماده شده است که در همه آنها ماموران آتش نشانی و متخصص هایی از دانشگاه علوم پزشکی حضور خواهند داشت که آموزش های لازم را به زائرین ارائه کنند.

️وی گفت: طرح «شهروند مهمان نواز حریم رضوی» در قالب ۳۳ عنوان خدمت فعال است تا شهروندان داوطلب ضمن ثبت نام بتوانند به صورت داوطلبانه به زائرین عزیز خدمت رسانی کنند. علاوه بر این، ۵۰ غرفه و ۲ سوله نیز برای ارائه خدمات به زائرین مهیا شده است.

️معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: شهروندان چنانچه متقاضی ارائه خدمات به زائرین می باشند می توانند از طریق  ربات تلگرامی، سامانه ۱۰۰۰۱۸۱، شماره تماس ۳۱۳۵ و سایت « mashhadisho.com» برای ثبت نام داوطلبانه ارائه خدمات اقدام کنند.

️یعقوبی درخصوص  نذر آموزشی در این ایام خاطرنشان کرد: استقرار کتابخانه های سیار، امانت کتاب و خوانش آن برای افراد با سواد کمتر از دیگر برنامه های فرهنگی در موکب ها و محل پذیرایی زائرین است.

وی یاداور شد: ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی شبکه بیسیم و ۱۶۰ دستگاه ون در محورهای اطراف حرم نیز خدمت‌رسانی خواهند داشت، در همین راستا ۱۰۰ بازرس با ۱۶ خودروی بازرسی به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.

️قائم مقام ستاد مناسبت‌ های شهرداری مشهد اظهار کرد: در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری هم افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله زمانی را خواهیم داشت، علاوه بر این با پلیس راه نیز هماهنگ شده است که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ ون تاکسی درون شهری نیز به منظور خدمات رسانی به زائران پیاده در داخل استان به زائران عزیز خدمات رسانی کنند.

️وی گفت: سعی کرده ایم امسال از ظرفیت هیئت ها بیشتر از سال های قبل در بحث های مشارکتی استفاده کنیم به همین منظور بیش از ۲۵۰ جایگاه برای نصب پرده اطلاع رسانی هیئات مذهبی در سطح شهر جانمایی شده است که در صورت نیاز افزایش خواهد یافت، همچنین ۵۰۰ جایگاه برای هیئات در نظر گرفته شده است که پس از تائید فرمانداری در اختیار این آنها  قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی را دارد، گفت: ۲۳ مرکز استقبال از زائر به صورت حمایتی در نظر گرفته شده است و همچنین شهرداری مشهد ۱۳ مرکز اسکان اضطراری را برای زائران در نظر گرفته است.

️قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد به سیاه پوش کردن شهر از طریق آویزهای ستونی، المان های شمسه با پارچه مشکی و المان مخروطی و پرچم های روی پل ها و تقاطع ها اشاره کرد.

️یعقوبی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران می توانند با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود در خدمت رسانی هرچه بهتر در سال های آینده شهرداری را یاری کنند.

کد خبر 394432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.