سرقت ۱۰ میلیاردی راننده قلابی اسنپ از بانوان اصفهانی با آبمیوه خواب آور

جزئیات محاکمه‌ی جانیِ شب‌های تهران، آزادی ۱۸ نفر از کارگران بازداشتی آذرآب اراک، یک وعده غذای گرم رایگان برای ۳۶۴ کودک ابرکوهی، تزریق ۲۷ هزار معلم به مدارس کشور و ماجرای ۱۰ میلیارد سرقت راننده اسنپ از بانوان اصفهانی با آبمیوه خواب آور عناوین بسته خبری اجتماعی پنجشنبه دوم آبان ماه است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان راننده اسنپ و بی هوش کردن مسافران با آبمیوه خواب آور ۱۰ میلیارد ریال از بانوان سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: در پی شکایت شماری از همشهریان مبنی بر سرقت با آبمیوه خواب آور رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های تخصصی مشخص شد، فردی با پرسه زنی در کوچه ها اقدام به شناسایی بانوانی که منتظر تاکسی اسنپ بودند می کرد و پس از معرفی خود به عنوان راننده اسنپ آنها را سوار می کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: این فرد در طول مسیر با تعارف آبمیوه یا آب معدنی که از قبل داروی خواب آور در آن ریخته بود،  بانوان را فریب و بی هوش می کرده و طلاها، تلفن همراه و وجوه نقد آنها را سرقت می کرده است.

سرهنگ ترکیان افزود: بلافاصله یک پرونده تشکیل و افسران متخصص و زبده پلیس آگاهی وارد عمل شدند و این سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته وی در بازرسی از مخفیگاه سارق یک دستگاه خودرو تیبای سرقتی و سه جفت پلاک مسروقه کشف و توقیف شد.

ترکیان با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون ۱۸ شاکی دارد، بیان داشت: متهم تاکنون به ۱۰ میلیارد ریال سرقت با این شیوه و فروش اموال به یک مالخر اعتراف کرده که مالخر نیز دستگیر شد.

وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مه‌گرفتگی و کاهش دید در اکثر محورهای مواصلاتی کشور خبر داد و درباره مداخلات جوی در محورهای مواصلاتی کشور نیز اظهار کرد: در اکثر محورهای مواصلاتی استان مازندران با بارش باران روبرو هستیم، همچنین در محورهای همدان، قزوین، اردبیل، آستارا، اسالم به خلخال و کرج به چالوس شاهد مه گرفتگی همراه با کاهش دید هستیم.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم پیش از آغاز سفر از طریق شماره گیری ٨٨٢۵۵۵۵۵  طی ساعات شبانه روز از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور مطلع شوند تا مشکلی در برنامه ریزی‌ سفرشان پیش نیاید.

وجود دو میلیون و ۳۰۰ هزار بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور   

علیرضا نخعی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مشکلی به لحاظ مالی و اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در میهن اسلامی وجود ندارد اما معضل ما بی‌رغبتی افراد بی سواد به حضور در کلاس‌های درس است.

به گفته وی دستکم  ۲۰ سال برای ریشه کن کردن بی سوادی در کشور زمان نیاز است و  سازمان سواد آموزی کشور خواستار تغییر روش ها و هم افزایی در این خصوص است تا بتواند با سرعت بیشتری بی سوادی را ریشه کن کند.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بی سوادان کشور در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند، بیان کرد: اولیای باسواد بسیار بهتر می‌تواند از اولیای بیسواد در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کنند. و ما امیدوارم بتوانیم بیشتر سوادآموزی را به بدنه آموزش و پرورش وصل کنیم.

تزریق ۲۷ هزار معلم به مدارس کشور

حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان درباره آمار معلمانی که در سال تحصیلی جدید به مدارس تزریق شدند، گفت: امسال نزدیک ۲۷ هزار معلم به سراسر کشور اعزام کردیم و قرار است تا سال آینده این آمار را افزایش داده و ۳۷ هزار نفر برسانیم.

وی  درباره کمبود ۱۰۰ هزار نفری معلمان در مدارس سراسر کشور گفت: ما می‎توانیم با همت وزیر آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشکل کمبود معلم را به خوبی حل کنیم، زیرا هر سال نزدیک به چهل هزار نیرو معلم به مدارس تزریق می‌کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه می‌توان ۸۰ درصد مشکلات کمبود معلم را مرتفع کرد، توضیح داد: ورودی‌هایی که سال قبل و امسال جذب کردیم را تا سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به مدارس تزریق می‌کنیم و مشکل کمبود معلم تا ۷۰ ، ۸۰ درصد حل خواهد شد.

۱۸ تن از کارگران بازداشتی آذرآب اراک آزاد شدند

پس از تجمع روز بیست و هشت مهرماه کارگران آذرآب، بیش از بیست و یک کارگر این واحد صنعتی بازداشت شدند. عصر اول آبان ماه، ۱۸ نفر از بازداشتی‌ها آزاد شدند.

 محمدتقی آبائی هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در رابطه با این کارگران گفته است: وزیر کار در سفر روز دوشنبه به این استان وعده پیگیری مساله کارگران بازداشتی را در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، وزارت صمت، وزارت تعاون و همچنین وزارت دادگستری داد تا مساله کارگران بازداشتی حل شود؛ البته نه تنها کارگران بازداشتی آذرآب بلکه همه کارگرانی که به دلیل صنفی بازداشت شده‌اند. 

وی ادامه داد: بحث آذرآب و کارگران آن را هم وزارتخانه پیگیری کرده و هم مسئولان ارشد استان در حال پیگیری هستند؛ دادگستری استان هم با رافت اسلامی به موضوع نگاه می‌کند. همه در تلاشند که مشکل حل شود؛ تا به امروز هم ۱۸ کارگر بازداشتی آزاد شده‌اند و پیگیری برای آزادی باقی نیز در حال انجام است. انشاالله بقیه کارگران بازداشتی آذرآب نیز به زودی آزاد شوند.

آبائی در ارتباط با دستمزدهای معوق کارگران آذرآب و زمان پرداخت این معوقات گفت: مانده‌ی مرداد ماه پرداخت شده و پیگیر هستیم که حقوق شهریورماه هم به زودی پرداخت شود.

یک وعده غذای گرم رایگان برای ۳۶۴ کودک ابرکوهی

زهره اکرمی رییس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: ۳۶۴ کودک روستامهدها و مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان از یک وعده غذای گرم رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود : اجرای این طرح با هدف جلوگیری از سوء‌تغذیه احتمالی کودکان آغاز شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

اکرمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح افزون بر ۲ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال هزینه می‌کند، افزود: طرح تامین غذای گرم نوآموزان روستامهدها به مدت ۹۰ روز در سال در ۱۶ روستامهد و یک مهدکودک در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان اجرا می شود.

۹۰ درصد ایرانی‌ها کمبود ویتامین D دارند

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایران حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد جمعیت کمبود ویتامین D دارند، گفت: شیوع پوکی استخوان در کشور رو به افزایش است و باید توجه داشت که پوکی استخوان عوارضی دارد که بسیار مهم هستند.

او ادامه داد: پوکی استخوان یک بیماری سیستمیک است که با کاهش حجم استخوان موجب به هم ریختگی وضعیت بدن و شکستگی استخوان می‌شود، برای مثال تعادل یک خانم مسن با یک سرفه به هم می‌خورد و فرد سقوط می‌کند که در موارد بسیاری منجر به شکستگی استخوان می‌شود.

لاریجانی بیان کرد: ژنتیک و رژیم غذایی در پوکی استخوان بسیار موثر هستند به طوریکه ۷۰ درصد تراکم استخوان را ژنتیک می‌سازد؛ همچنین مصرف سیگار و فعالیت بدنی نیز در پوکی استخوان تاثیر گذار هستند و به دلیل نقش ژنتیک در پوکی استخوان در دنیا مطالعات زیادی روی این موضوع انجام می‌دهند.

شیوع پوکی استخوان در کشور رو به افزایش است

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم علوم پزشکی تهران مسن شدن جمعیت، کاهش فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی نامناسب را عوامل موثر در رشد پوکی استخوان در کشور دانست.

لاریجانی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان منجر به مرگ می‌شود که به همین دلیل باید به تشخیص و پیشگیری و درمان پوکی استخوان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: در معرض آفتاب قرار گرفتن، ورزش و مصرف کلسیم و ویتامین D در پیشگیری از پوکی استخوان موثر هستند، همچنین جلوگیری از سقوط سالمندان در پیشگیری از شکستگی ناشی از پوکی استخوان موثر است. همچنین ورزش‌هایی وجود دارد که در حفظ تعادل فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از سقوط موثر است.

جزئیات محاکمه‌ی جانیِ شب‌های تهران

مرد جوان که در میان تبهکاران به جانور تهران معروف شده بود، سوار بر خودروهای مسروقه در خیابان‌های شهر راه می‌افتاد و زنان را می ربود. این جانی سرانجام به جرم ۸ فقره آدم ربایی و تجاوز به زنان جوان دیروز در برابر قضات دادگاه کیفری تهران قرار گرفت تا در حضور چند نفر از زنان و دختران ربوده شده، محاکمه شود.‌

این متهم ۲۵ ساله به سرقت دو خودروی مزدا ۳، و یک پراید اعتراف کرد.پرونده این سارق با صدور کیفرخواست به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و سرانجام پای میز محاکمه ایستاد. در این پرونده ۱۲ نفر شاکی بودند.

قاضی کی‌خواه رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت: در میان بزهکاران و مجرمان تو به جانور تهران معروف شده‌ای و تو را یکی از مجرمان خطرناک می‌دانند، تو متهم هستی هشت فقره آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و شش فقره سرقت خودرو داشته‌ای و بخشی از اتهام تو هم نگهداری ماده مخدر شیشه است که در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود. متهم گفت: من اتهام تجاوز را قبول ندارم. این زنها دروغ می‌گویند من با کسی کاری نکرده‌ام.

قاضی گفت اما در چند مورد پزشکی قانونی تعرض به زنان را تأیید کرده‌اند. متهم جواب داد: یکی از این خانم‌ها، زنی بود که با من رابطه داشت و ما از قبل با هم دوست بودیم اما دیگران دروغ می‌گویند. اتهام سرقت خودرو را قبول دارم و به خاطر اعتیادم این کار را کرده‌ام.

کد خبر 394429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.