توسعه مناسبات بین‌المللی جزیره کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری مازندران برای ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی شمال-جنوب کشور بین این مناطق خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاهی دو شهر برای رونق صنعت گردشگری از زمینه‌های این همکاری است.

به گزارش ایمنا، غلامحسین مظفری اظهار کرد: ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی بین استان‌های جنوبی و شمالی کشور با محوریت جزیره کیش مهم‌ترین اصل تفاهم‌نامه مشترکی است که بین استانداری مازندران و منطقه آزاد کیش منعقد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مهم کیش برای توسعه گردشگری، جذب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و صنایع با فناوری بالا، گفت: تقویت توان مدیریتی در مسئولان نظام حاصل گذر از شرایط سخت دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ناعادلانه است و باید با استفاده ازتوانمندی‌های داخلی و توجه جدی به ظرفیت‌های موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت استفاده از امکانات مناسب بندرگاه تجاری کیش برای ترانزیت و صادرات کالابه کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاهی کیش و رامسر و پتانسیل شرکت‌های هواپیمایی کیش و وارش برای رونق صنعت گردشگری با ایجاد تورهای ترکیبی برای گردشگران خارجی از زمینه‌های کاربردی کریدور شمال و جنوب کشور با محوریت جزیره کیش است.

مظفری افزود: ایجاد پایانه صادراتی محصولات شمال کشور درجزیره کیش و صادرات میوه و تربارو محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات صنایع داروسازی، پزشکی و آرایشی و بهداشتی جزیره کیش به کشورهای حوزه دریای خزر از دیگر زمینه‌های این همکاری است.

کد خبر 394427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.