احتمال وقوع سیلاب در نیمه غربی استان/ بارش برف در جنوب اصفهان پیش بینی می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارش زا از عصر روز جمعه، گفت: این سامانه تا روز شنبه در نواحی غرب، شمال غرب و شمال استان فعال خواهد بود و احتمال آب گرفتگی معابرعمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی استان در سه روز آینده، اظهار کرد: برای مناطق غربی استان در این مدت رگبارهای متناوب با رعد و برق پیش بینی می شود و بارش برف در ارتفاعات جنوب استان نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: وضعیت جوی سایر مناطق استان نیز به‌صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارش زا از عصر روز جمعه، ادامه داد: این سامانه تا روز شنبه در نواحی غرب، شمال غرب و شمال استان فعال خواهد بود و احتمال آب گرفتگی معابرعمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

علی‌عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، ادامه داد: خوروبیابانک با دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک‌ترین ساعات صبح فردا به هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

علی‌عسگریان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش‌ها  به ترتیب از شهرهای فریدون‌شهر با میانگین ۱۲.۳ میلی‌متر، آران و بیدگل با میانگین شش میلی‌متر، برزوک با میانگین پنج میلی‌متر، داران با میانگین ۴.۵ میلی‌متر، کاشان با میانگین ۴.۲ میلی‌متر و چادگان و خوانسار با میانگین ۲.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 394424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.