نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی فرسوده به واسطه ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شهرنوشت، علیرضا قنادان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر توسط شرکت ایران خودرو برگزار شد، عنوان کرد: این مراسم -سه‌شنبه ۳۰ مهرماه- با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم از دو طرح مهم رونمایی شد، ادامه داد: در طرح اول، به‌طور نمادین نخستین گروه متقاضی تاکسیرانانی که برای استفاده از تسهیلات ۴۰ میلیونی کم‌بهره ثبت‌نام کرده بودند، خودروهای خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران با اشاره به طرح دوم، تصریح کرد: نخستین سری از خودروهای سمند پایه گازسوز به‌صورت شرکت مالکی واگذار شد. یک شرکت سرمایه‌گذار این دسته از خودروهای سمند را با استفاده از منابع تسهیلات ماده ۱۲ قانون خریداری کرد.

قنادان افزود: این خودروها از صرفه‌جویی ناشی از تغییر سوخت استفاده می‌کنند و همچنین دولت یارانه‌هایی را برای آن‌ها درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارداد این خودروها با شرکت سرمایه‌گذار به‌صورت شرکت مالکی منعقد شد، گفت: ثبت‌نام ۱۲۵ راننده به منظور دریافت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در سری نخست انجام شده است. امروز از این تعداد راننده، ۶۵ دستگاه خودرو تحویل داده شد. به محض تکمیل وجوه نیز خودروها تحویل افراد داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران از نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال به صورت ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: با شرکت ایران خودرو در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و قرار شد که قراردادهای ذیل این موضوع حداکثر به مدت دو هفته میان شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو منعقد شود.

قنادان نسبت به اجرای این توافق‌نامه اظهار امیدواری کرد و افزود: در گذشته نوسازی تاکسی‌ها از ریل خارج شده بود، اما انعقاد این قرارداد موجب به جریان افتادن نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران خواهد شد.

کد خبر 394416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.