کارگردانی کاستلوچی در کویر کاشان

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از برگزاری کارگاه بین المللی با حضور کلودیا کاستلوچی از کارگردانان و طراحان حرکت معاصر جهان و از بنیان‌گذاران گروه رافائل سانزیو در کویر مرکزی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فراخوان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با دعوت از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نمایش مردادماه امسال منتشر شد. این جشنواره به دبیری خیام وقارکاشانی در شش بخش مسابقه صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های محیطی، نمایشنامه‌خوانی، بخش مهمان و بخش بین‌الملل برگزار خواهد شد. «مناظره‌ای در باب امواج» عنوان کارگاهی است که با هدایت کلودیا کاستلوچی در یکی از کاروانسراهای کویری اطراف شهر کاشان برگزار می شود. این کارگاه با حضور ۱۸ نفر از شرکت‌کنندگان ایرانی و پنج نفر از اعضای ایتالیایی گروه کاستلوچی برگزار می شود.

خیام وقار کاشانی، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مهر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری این جشنواره توضیح داد: این پانزدهمین دوره از جشنواره مهر کاشان است که از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ آذر در کاشان برگزار می شود. در حال حاضر در روزهای آخر ارسال آثار در بخش های مختلف هستیم که پنجم آبان آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود. در مجموع بخش های مختلف صحنه ای، خیابانی، نمایشنامه خوانی، محیطی و .. حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی در خصوص نحوه بازبینی آثار گفت: بازیبنی به صورت فیلم است، دی وی دی آثار ارسال شده به دبیرخانه در حال حاضر در حال تفکیک به بخش های مختلف هستند و بعد از اتمام فرصت ارسال آثار مورد بازیبنی هیئت بازبینی قرار خواهند گرفت و تا اوایل آذر نیز نتایج آثار راه یافته به جشنواره را اعلام خواهیم کرد. که در بخش مسابقه صحنه‌ای حداکثر ۱۲ اثر، خیابانی ۱۰ اثر، در بخش نمایشنامه خوانی پنج اثر، محیطی سه اثر و بخش میهمان که البته رقابتی نخواهد بود ، پنج اثر پذرفته می‌شود. متقاضیان شرکت در این بخش باید در بازه  زمانی آذر ماه ۱۳۹۷ تا مهر ماه ۱۳۹۸ در شهر  مربوطه حداقل ۵ الی ۱۰ شب اجرای عمومی رفته باشند. سه اثر برگزیده این بخش به مدت یک هفته در یکی از سالن‌های حرفه ای تئاتر تهران اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر مهر کاشان در توضیح برگزاری کارگاهی با حضور یک تیم ایتالیایی در این جشنواره توضیح داد: ما نزدک به شش کارگاه در طول برگزاری جشنواره خواهیم داشت که یکی از این کارگاه ها را به سرپرستی خانم کلودیا کاستلوچی برگزار خواهیم کرد که یکی از کارگردان مطرح روز دنیا است. این کارگاه در کویر مرکزی کاشان برگزار خواهد شد و خروجی این کارگاه در مراسم اختتامیه این جشنواره و در تپه های سیلک اجرا خواهد شد به علاوه اینکه یک یا دو اجرا بلافاصه بعد از جشنواره در تهران خواهد داشت و سال آینده میلادی انشاا.. این گروه در ایتالیا اجرا خواهند داشت.

وی افزود: کارگاه های دیگر نیز از کارگاه های تخصصی حوزه هنرهای نمایشی خواهد بود که با حضور اساتید برجسته ایرانی در زمینه طراحی صحنه و لباس، بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه نویسی و .. برگزار خواهد شد. که البته هنوز لیست اسامی و کارگاه قطعی نشده و برنامه قطعی آن طی هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اسامی هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از سوی دبیر این جشنواره در بخش‌های خیابانی، بین‌الملل و بخش تئاتر مکان محور (محیطی) به شرح زیر اعلام شده است. مجید صالحی (بازیگر و کارگردان تئاتر)، اتابک نادری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) و علیرضا جمالی (بازیگر) هنرمندانی هستند که انتخاب آثار بخش تئاتر خیابانی را به عهده دارند. مهدی مشهور (نویسنده و کارگردان تئاتر) وحمید پورآذری (کارگردان و مدرس تئاتر) نیز از هنرمندانی هستند که به ترتیب ارزیابی و انتخاب آثار بخش بین‌الملل و بخش تئاتر مکان محور (محیطی) این دوره از جشنواره را انجام خواهند داد پیش از این کیومرث مرادی، ستاره اسکندری، فهیمه امن زاده ،احمد صابر طحان و سید مجتبی جدی به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه‌ای این دوره از جشنواره معرفی شده بودند.

کد خبر 394410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.