۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
ورزش سبز چیست؟

انجام تمرینات ورزشی در طبیعت (green exercise) به سلامت روان کمک می‌کند و نقش موثری در بهبود روحیه افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورزش‌کردن در حفظ سلامت، زیبایی و تناسب اندام اهمیت زیادی دارد؛ اما تمرینات ورزشی در فضای سبز، تاثیر آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در ادامه شما را با چندین توصیه برای تاثیر بهتر تمرینات ورزشی، به حداقل رساندن آسیب‌های محیط زیست و محافظت از آن  آشنا می‌کنیم:

 لباس‌های سبز  بپوشید

لباس‌های تهیه‌شده از پارچه‌های طبیعی مانند پیراهن نخی صد در صد ارگانیک یا پشم گوسفند طبیعی که تنفس در آن‌ها راحت‌تر است، رطوبت را جذب کرده و گرما را از پوست دور می‌کند. لباس‌های ارگانیک که از الیاف بامبو تهیه می‌شود، نرم و تجدیدپذیر است و سریع‌تر خشک می‌شود. پارچه‌های تهیه‌شده از الیاف پروتئین سویا نیز گرم، تجزیه‌پذیر و مقاوم در برابر باکتری‌ها است.

 از بطری‌های استیل استفاده کنید

ماده شیمیایی "بیسفنول" (BPA) می‌تواند از بعضی بطری‌های پلاستیکی سخت به داخل آب نفوذ کند. برای نوشیدن آب هنگام ورزش‌کردن به دنبال بطری‌های پلاستیکی  بدون BPA باشید. بطری‌های آلومینیوم یا استیل ضدزنگ قابل استفاده مجدد با روکش‌های بدون BPA نیز گزینه‌های خوبی است. 

به یک باشگاه بدنسازی سبز بروید

برای انجام تمرینات ورزشی در جستجوی سالن‌های ورزشی متعهد به روش‌های سبز باشید. همچنین شما می‌توانید اعضای سالن ورزشی خود را به امتحان‌کردن مواردی مانند استفاده از حولهشخصی، سطل آشغال قابل بازیافت و ... ترغیب کنید. از دیگر راهکارهای ورزش سبز استفاده از دوچرخه یا اسکوتر  و یا پیاده‌روی برای رسیدن به باشگاه یا محل کار است. دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط ​​به مدت ۳۰ دقیقه، حدود ۲۲۰ کالری می‌سوزاند. یک پیاده‌روی سریع و ۲۰ دقیقه‌ای حدود ۹۰ کالری مصرف می‌کند. 

غذاها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف نکنید

برای تمرینات ورزشی نیازی به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا، ژله‌ و آب‌نبات‌ نیست، زیرا اغلب آن‌ها گزینه‌های سالمی محسوب نمی‌شود. به جای پر کردن معده با غذاهای فرآوری‌شده، انرژی مورد نیاز بدن خود را با میان‌وعده‌های طبیعی مانند میوه‌های طبیعی خشک، آجیل، ماست، موز، انگور و آب، تامین کنید.

در آب‌نمک شنا کنید

در صورت خارش چشم‌ها و شکننده‌شدن موها در استخرهای کلر سنتی، استخرهای آب‌نمک را امتحان کنید، زیرا آب این استخرها برای چشم، پوست، مو و دستگاه تنفسی مضر نیست. همچنین توصیه می‌شود برای محافظت از پوست، در ساعات اوج آفتاب، زیر نور خورشید نروید و در صورت امکان از کلاه آفتاب‌گیر و لباس‌های آستین‌ بلند استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب حاوی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم بوده که برای کودکان و بزرگسالان با پوست حساس، ایده‌آل است. از دیگر روش های انجام ورزش سبز، تسکین عضلات دردناک با ماساژ دادن است. این کار باعث شل‌شدن عضلات می‌شود و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. سایر درمان‌های طبیعی شامل حرارت، کشش عضلات و استراحت است.

کد خبر 394408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.