۲ روش طبیعی برای تسکین درد مفاصل

بیماران مبتلا به ورم مفاصل اغلب در هنگام نشستن، ایستادن یا پیاده‌روی دردی آزاردهنده را احساس می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مفاصل نقش مهمی در حرکت اعضای بدن دارند؛ درد مفصل به علت استهلاک بیش از حد، فشار یا رگ‌به‌رگ شدن، التهاب مفاصل و یا کهولت سن ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به این درد صرف‌نظر از علت بیماری، نیاز به استراحت دارند. معمولا پزشک برای این افراد یک دوره دارو تجویز می‌کند، اما اگر مشکل مزمن باشد، مصرف داروهای قوی در زمانی طولانی‌تر ضرورت دارد. در ادامه شما را با دو روش طبیعی برای تسکین درد زانو و مفاصل آشنا می‌کنیم:

روش رایس (RICE method)

روش رایس به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که می‌تواند به مدیریت درد و کاهش التهابات دردناک کمک کند؛ اقداماتی مانند استراحت، استفاده از یخ، کمپرس محل درد و بالا بردن آن برای رفع مشکل کشیدگی و رگ‌به‌رگ شدن توصیه می‌شود. این روش برای تسکین درد مبتلا یان به بیماری‌های مزمن مانند آرتریت نیز موثر است. هنگامی که زانو ومفاصل دردناک می‌شود، استراحت دادن به موضع درد امری ضروری است. بنابراین باید برای مدتی باید از به‌کار گرفتن مفصل دردناک خودداری کرد و منطقه آسیب دیده را تا حد امکان بالاتر از قلب قرار داد؛ این کار مانع از ایجاد مایع و تورم بیشتر می‌شود. کمپرس آب سرد چندین بار در روز نیز در کاهش التهاب و تسکین درد موثر است. استفاد از باند راهکار دیگری است که مانع از عود کردن ورم می‌شود، اما میزان فشردگی باند در محل آسیب‌دیده باید به اندازه‌ای باشد که مانع گردش خون نشود.

ورزش تای چی و یوگا

تای‌چی و یوگا گزینه‌هایی عالی برای تسکین درد مفاصل است، زیرا هر دو بر ارتباط ذهن و بدن تمرکز دارد. حرکات در ورزش تای چی، معمولا دورانی بوده و هرگز برای انجام آن‌ها از زور استفاده نمی‌شود. در این روش عضلات به‌جای اینکه در حال انقباض باشد، در وضعیت انبساط قرار می‌گیرد، به طوری‌که مفاصل نه کاملا خمیده و نه کاملا باز شده‌اند و همچنین بافت‌های متصل نیز کشیده نمی‌شود. این دو شیوه‌ نه تنها در افزایش دامنه حرکت مفید است، بلکه جنبه مراقبه آن‌ها نیز نقش مهمی در مقابله با دردهای مزمن دارد.

کد خبر 394404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.