اتمام پروژه مترو نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از صرف اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری تبریز در طول ۱۸ سال گذشته خبر داد و گفت: در صورت تخصیص هزار میلیارد تومان، پروژه تکمیل می‌شود.

به گزارش ایمنا،  مصطفی مولوی اظهار کرد: خط یک متروی تبریز دارای ۱۸ ایستگاه بوده و در سه فاز کار شده است، ایستگاه‌های یک تا ۱۱ هر یک نواقصی از جمله نداشتن پله و تهویه دارند که به مرور در حال برطرف شدن است.

وی گفت: پروژه بهره‌برداری از مترو زمان‌بر بوده و نمی‌توان تا زمان تخصیص کامل بودجه یا برطرف شدن تمامی مشکلات پروژه منتظر ماند، از این رو این نوع از پروژه‌ها به تدریج به بهره‌داری می‌رسند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری، خط یک مترو به ایستگاه پایانی‌ (لاله) برسد تا شهروندان غرب تبریز نیز از نعمت مترو بهره‌مند شوند.

مولوی با بیان اینکه خط دو قطار شهری تبریز نیز در مرحله حفاری است، گفت: خط دو از قراملک آغاز شده و با عبور از مقابل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در شهرک خاوران پایان پیدا می‌کند.

وی افزود: خط سه نیز از ترمینال شروع و به مقابل بیمارستان عالی نسب تبریز ختم شده و خط چهار نیز از میدان آذربایجان آغاز و به صورت رینک به یوسف آباد ختم می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری تبریز، رضایت یک مدیر از عملکردش را نقطه سقوط او عنوان کرد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا عملکرد بهتری در مقایسه با وضعیت کنونی‌مان داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 394400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.