ضرورت افزایش مشارکت زنان در اداره کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به این که ۴۴ درصد از ساکنان کیش را زنان تشکیل می‌دهند، ارتقای جایگاه آنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان است.

به گزارش ایمنا، سعید پورعلی با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه زنان در زمینه‌های  اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اظهار کرد: با استناد به آمارهای سال ۹۵، تعداد ۴۴ درصد از جمعیت جزیره را زنان تشکیل می‌دهد به همین دلیل انجام اقدامات ساختاری برای تقویت مشارکت زنان در مدیریت جزیره از جمله موضوعاتی است که نیاز به اقدامات ویژه در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ۹۷.۴ زنان در جزیره کیش باسواد هستند و بخش عمده مشاغل اقتصادی در دست زنان است گفت: آمارها نشان می‌دهد که زنان کیش، استعدادها و توانمندی‌های بسیاری دارند که در ارتقاء و پیشرفت جزیره در تمامی حوزه‌ها موثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  با بیان اینکه جمعیت کیش ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفراست، تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۶۷۵ نفر از ساکنان کیش را زنان تشکیل می‌دهند و نسبت جمعیت زنان به مردان ۴۴ درصد به ۵۶ درصد است و به عبارتی به ازای هر ۱۲۵ مرد، یکصد زن در کیش ساکن هستند.

پورعلی افزود: حرکت خوبی که در قالب تشکیل پارلمان زنان شکل گرفته است با کمک تمامی بانوان باید به گونه‌ای اداره شود که در حوزه سیاست گذاری سازمان بیشترین سهم مشارکت زنان در جامعه را داشته باشیم و منجر به ارتقا کیفیت و توسعه پایدار همه جانبه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه میانگین سنی مردم در این جزیره ۲۸.۶ سال است، افزود: ۴۱درصد جمعیت جزیره بین ۲۵ تا ۳۹ سال سن دارند و گروه سنی زیر ۱۵ سال نیز ۲۳ درصد و جمعیت جوان ۱۵ تا ۲۹ سال هم حدود ۲۶ درصد جمعیت کیش را تشکیل می دهند.

پورعلی ادامه داد: ۶۷ درصد از جمعیت  کیش متاهل هستند که تعداد آن‌ها ۲۲ هزار و۱۳۸ نفر است و ۳۰ درصد از جمعیت کیش که ۹ هزار و ۶۷۴  نفر را شامل می‌شود هرگز ازدواج نکردند و دو درصد جمعیت نیز همسر ندارند و طلاق گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ نرخ بیکاری جزیره، ۳.۸ درصد، نرخ با سوادی ۹۶.۶ درصد و نرخ بی‌سوادی ۳.۴  درصد است، تصریح کرد: نرخ باسوادی در زنان ۹۷.۴ و در مردان ۹۵.۹ است که این آمار نشان دهنده آن است که سطح شواد زنان کیش نسبت به مردان بالاتر است.

کد خبر 394395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.