تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل تقاطع‌های حساس

معاون عمرانی و فتی شهردار شیراز گفت: در بخش پل‌سازی پنج تقاطع حساس در این کلانشهر در دست اجرا قرار دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی روز گذشته –چهارشنبه یکم آبان ماه- در صحن علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از روند پروژه‌های عمرانی شهرداری، اظهار کرد: این اقدامات در پنج بخش پل سازی، ساختمانی (عمرانی ورزشی و عمرانی اجتماعی)، راه‌سازی، آسفالت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در حال انجام است.

وی پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی را مجموعا ۲۷ درصد اعلام و با یادآوری اینکه تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان سال در حال انجام است، گفت: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن‌ریزی است و مابقی آن طی هفته‌های آینده انجام می‌شود.

صالحی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون شهرداری شیراز مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار در این طرح عمرانی بیان کرد و گفت: برای تسریع در کار، عملیات اجرایی را از جبهه‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تقاطع باهنر – کمربندی، طی یک ماه گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، ادامه داد: تلاش داریم با جابه‌جایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه‌های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

صالحی با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی، تصریح کرد: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است؛ اتمام این پروژه می‌تواند در روان‌سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

معاون عمرانی و فتی شهردار شیراز با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر علی‌بن‌حمزه نیز ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه را شامل می‌شود و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و پلیس راهور، این پروژه تا پایان سال کامل شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها بعضی از مسائل نظیر جابه‌جایی تاسیساتی همچون آب و برق و ... در اختیار شهرداری نیست، افزود: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در زمان‌بندی پروژه‌ها شده است که تلاش می‌کنیم با رایزنی مسائل را مرتفع کنیم.

صالحی با اشاره به ۹ پروژه ساختمانی بزرگ شهرداری و پیشرفت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی این پروژه‌ها، گفت: امیدوار هستیم که چهار طبقه از ساختمان اداری جدید شهرداری مرکزی را تا پایان امسال کامل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 394392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.