اجرای طرح «سفیران فرهنگی» در ۴۰ مجتمع فرهنگی کرج

شهردار کرج از اجرای طرح سفیران فرهنگی در ۴۰ مجموعه فرهنگی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر کمالی زاده در همایش ملی "شهر پی وند" با بیان اینکه برگزاری این همایش ها فرصتی برای مطرح شدن دغدغه های دانش آموزان است، اظهار کرد: باید بتوانیم نظام آموزشی را به سمتی سوق دهیم که مهارت های شهروندی را به شهروندان آموزش دهیم و شهروندی مسئولیت پذیر را روانه اجتماع کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است درس هایی به دانش آموزان آموخته شود که در زندگی اجتماعی آنها کارآمد باشد، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که با آموزش های شهروندی تاثیر پذیرترین و تاثیرگذارترین قشر جامعه را آموزش دهیم.

شهردار کرج با اشاره به طراحی طرحی در شهرداری کرج به نام "سفیران فرهنگی"، گفت: این طرح در ۴۰ مجتمع فرهنگی شهر در حال اجرایی شدن است تا سفیرانی در حوزه های مختلف ترافیک، محیط زیست، پسماند، اخلاق مداری و... در کرج آموزش دهیم.

وی نقش اولیا و مربیان را در آموزش تکنیک های شهروندی را مهم عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم نوجوانانی اخلاق مدار را تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم، قطعا بسیاری از معضلات و هزینه های اجتماعی و اقتصادی شهر کاهش پیدا می کند.

کمالی زاده با بیان اینکه مدیریت شهری کرج نگاه ویژه ای به سیستم آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: برای ۱۴۲ واحد آموزشی طرح استقبال از مهر را اجرایی کرده‌ایم همچنین طرح استقبال از مهر در سه دانشگاه مطرح شهر کرج، اجرا شده است.

کد خبر 394390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.