اقتباسی از خیام در فیلمنامه "مسیر"

یک فیلمنامه نویس گفت: دوست داشتم اثری بنویسم که بیننده را قلقلک دهم تا کمی در مورد مفهوم زندگی فکر کند؛ امیدوارم که به مقصود خود رسیده باشم. وقتی این فیلمنامه را می‌نوشتم از نمادها و المان های مختلفی استفاده کردم به طوری که می‌توان همزمان برداشت های متفاوت و حتی متضادی از آن داشت.

بابک شهیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص فیلمنامه مسیر اظهار کرد: این فیلمنامه مضمونی کاملا فلسفی و انتزاعی دارد و در واقع با اقتباس از آثار حکیم عمر خیام نیشابوری که یکی از ریاضیدانان منجمان و شعرای قدیمی ایران است، آن را نوشتم.

این فیلمنامه نویس ادامه داد: دوست داشتم اثری بنویسم که بیننده را قلقلک دهم تا کمی در مورد مفهوم زندگی فکر کند؛ امیدوارم که به مقصود خود رسیده باشم. وقتی این فیلمنامه را می‌نوشتم از نمادها و المان های مختلفی استفاده کردم به طوری که می‌توان همزمان برداشت های متفاوت و حتی متضادی از آن داشت.

وی افزود: "مسیر" کار عمیق و پر مفهومی است البته باید نگاهی ایدئولوژیک به داستان داشت. در فیلمنامه مرد با هفت بار فشردن اهرم دوربین به چشمه آب رسید که کنایه ای از گناهان کبیره هفتگانه است.

شهیدی خاطرنشان کرد: فیلمنامه انیمیشن کوتاه "مسیر" در جشنواره های Rome independent prisma awars کشور ایتالیا و Animafilm کشور آذربایجان حضور داشته و در هر دو جشنواره نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه بوده است که نتیجه جشنواره آذربایجان هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 394385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.