چهره پاریس در سال ۲۰۵۰ دگرگون می شود + عکس

وینسنت کالبو، معمار مشهور بلژیکی، از طرح‌های خود برای تبدیل پایتخت فرانسه به شهر هوشمند و پایدار، محصور در آسمان‌خراش‌های سبز رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وینسنت کالبو در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ شهر پاریس را مملو از ساختمان‌ها و فضاهای سبز کند تا پایداری را برای این شهر به ارمغان آورد. شهر جدید بیش از این‌که همانند یک جنگل شهری باشد، بیشتر به یک جنگل بارانی شباهت خواهد داشت که علاوه بر دستیابی به هدف پایداری برای مسئولان شهر، آینده‌ای سالم‌تر را برای تمام ساکنان شهر تامین خواهد کرد.

کالبو می‌خواهد ضمن حفظ زیبایی‌های تاریخی پایتخت فرانسه، شهر را در مسیررسیدن به اهداف درازمدت انرژی پاک خود هدایت کند.

وینسنت کالبو در طرح پیشنهادی خود با الهام از طبیعت، علاوه بر احداث آسمان‌خراش‌هایی سبز، در نظر دارد برجی بسیار غول‌پیکر پوشیده در گیاهان سبز بنا کند که بیشترین هماهنگی را با سازه‌های دیگر شهر داشته باشد.

آسمان‌خراش‌های جدید مجهز به سیستم‌های گرمایش و سرمایش انفعالی، سیستم جمع‌آوری آب باران و دیوارهای سبز خواهد بود که هوای تازه را برای شهر شلوغ پاریس فراهم می‌آورد. علاوه‌براین، درطراحی شهری جدید قرار است تعداد زیادی فضای سبز و باغ‌های شهری ساخته شود تا ساکنان پاریس را به ترویج زندگی سالم روستایی در شهر تشویق کند.

معمار بلژیکی قصد دارد از فضا و مصالح به بهترین شکل ممکن برای ایجاد سازه‌هایی بهره گیرد که علاوه ‌بر ایجاد زیبایی منحصر به‌فرد خود در شهر، همانند مولد انرژی خورشیدی عمل می‌کند به این صورت که نور خورشید را به خود جذب می‌کند و به زیست‌سوخت تبدیل می‌کند. استفاده از توربین‌های بادی در آسمان‌خراش‌های سبز پاریس نور و انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین خواهد کرد.

وینسنت کالبو در نظر دارد آسمان‌خراش‌های سبز پایتخت فرانسه را با کاربرد چند منظوره بنا کند تا به طور همزمان به عنوان محل سکونت شهروندان و مراکز تجاری و اداری آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.   

  

کد خبر 394360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.