کشف مزرعه استخراج غیرقانونی  بیت‌کویین در اصفهان

مزرعه تولید غیر قانونی ارز دیجیتال توسط ضابطان قضایی سپاه اصفهان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، طی عملیاتی توسط ضابطان قضایی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان یک مزرعه (فارم) ماینر قاچاق که به صورت غیر قانونی اقدام به تولید ارز دیجیتال می نمود کشف وضبط شد.

این مزرعه در یک کارخانه متروکه آجرپزی که در منطقه سگزی بود با سوءاستفاده از برق صنعتی موجود با تعرفه ارزان تر اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کرد.

 مصرف برق این تعداد دستگاه معادل مصرف  ۹۰۰ خانوار است که به صورت شبانه روزی از کولر گازی استفاده کنند.

 تاکنون ۵۰۰ مورد ماینر توسط ضابطان قضایی سپاه صاحب الزمان (عج) کشف گردیده که ۳۰۰ مورد ان مربوط به این مزرعه بوده است.

به فرآیندی که توسط سخت‌افزارهای Asic کامپیوتری در شبکه بیت‌کوین توسط الگوریتم‌های ارزهای دیجیتال مشخص انجام می‌شود ارزکاوی می‌گویند. استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار سودآور باشد به شرطی که برق ارزان و سخت‌افزار مناسب این کار را داشته باشید.  

در حال حاضر به دلیل سهل‌انگاری سیاست‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال، افرادی با توجه به ارزان بودن برق در ایران و با سوءاستفاده از عناوینی مانند برق صنعتی و کشاورزی که به مراتب از برق خانگی ارزان‌تر است در حال فعالیت در این زمینه هستند، بدون اینکه از آنها مالیاتی اخذ شود.

بنا بر این گزارش، هزینه برق کشاورزی در ایران برای هر کیلووات ۰۰۱۲/۰، برق صنعتی هر کیلووات ۰۱/۰ و برق مسکونی هر کیلووات ۰۳/۰ دلار است (بر مبنای دلار ۱۰ هزار تومانی) که ارزان‌ترین برق جهان محسوب می‌شود. اغلب کشورها به دلیل همین پرمصرف بودن دستگاه‌های ارزکاوی، این کار را در راستای حمایت از محیط‌زیست ممنوع کرده‌اند.

کد خبر 394358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.