پیش‌بینی اجرای ۳۰ پارکینگ در اصفهان تا دو سال آینده

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پیشنهاد احداث ۳۰ پارکینگ مصوب در سطح مناطق ۱۵ گانه تا دو سال آینده ارایه شده که زمین آنها کاربری مصوب را دارد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های نادرست شهرهای کشور در چند دهه گذشته ایجاد پارکینگ در مرکز شهر با هدف کاهش مشکلات ترافیکی بوده غافل از آنکه این سیاست، براساس نوع نگرش خودرو محورانه بوده است.

وی افزود: بی‌شک هرچه جذابیت‌های سفر به مرکز شهر با خودروی شخصی بیشتر و امکانات و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، به افزایش حجم سفر شهروندان با استفاده از خودرو کمک شده است در حالی که باید آنها را به استفاده از حمل ونقل عمومی و پاک تشویق کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: نتیجه اجرای سیاست احداث پارکینگ، خیابان و تقاطع غیرهمسطح در مرکز شهر این بوده که امروزه ترافیک کلانشهر تهران به مرز قفل شدن نزدیک شده و کلانشهر اصفهان نیز به تدریج به سمت و سوی شرایطی مشابه تهران پیش می رود.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها باید در مبادی ورودی شهر و در مجاورت ایستگاه‌های مترو و اتوبوس احداث شود، گفت: احداث پارکینگ در این محل‌ها شهروندان را به پارک خودرو در پارکینگ‌های احداث شده و انجام ادامه سفر درون شهری با استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس ترغیب می‌کند.

صلواتی گفت: در حال حاضر پارکینگ‌هایی در مجاورت پایانه‌های صفه، عاشق آباد و کاوه برای استفاده شهروندان احداث شده و ظرفیت مورد نیاز برای پارک خودروها موجود است.

وی با بیان اینکه اولویت احداث پارکینگ در مناطق ۱۵ گانه مشخص شده است، اظهار کرد: در منطقه یک در محور «خیابان‌های صاحب روضات، مسجد سید و شمس‌آبادی»، منطقه دو «میدان جمهوری اسلامی»، منطقه سه «میدان شهدا و میدان احمدآباد ابتدای خیابان بزرگمهر، خیابان علامه مجلسی و خیابان فردوسی»، منطقه چهار در «مجتمع اداری امیرکبیر»، منطقه پنج «خیابان نظر»، منطقه شش «پارکینگ گلستان شهدا و لسان الارض»، منطقه هفت «تقاطع ۲۵ آبان در مجاورت ایستگاه مترو و میدان قدس در مجاورت بیمارستان فیض»، منطقه هشت در «خیابان کاوه در مجاورت بیمارستان سوانح و سوختگی، خیابان‌های رباط و جابر انصاری»، منطقه ۱۰ در «خیابان پروین اعتصامی ابتدای لاله، خیابان عسکریه»، منطقه ۱۱ «خیابان شریف شرقی»، منطقه ۱۲ «خیابان شهید مطهری»، منطقه ۱۳ «بلوار کشاورز، سه راه سیمین و شهرک ولی عصر در مجاورت بیمارستان میلاد»، منطقه ۱۴ «در خیابان زینبیه تقاطع عاشق اصفهانی»، منطقه ۱۵ «خیابان جی، میدان امام خمینی اولویت اول مجاورت ساختمان شهرداری و اولویت دوم غرب میدان امام خمینی» پارکینگ‌های مشخص شده در مناطق ۱۵ گانه شهر به شمار می رود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در بودجه ۹۹ برای احداث پارکینگ‌ها ردیف اعتباری مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در مجموع پیشنهاد احداث ۳۰ پارکینگ مصوب در سطح مناطق ۱۵ گانه ارایه شده که کاربری مصوب را دارد و باید تامین اعتبار آنها انجام و احداث شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث پارکینگ‌ها، عملیات احداث آنها در سال آینده آغاز شود.

کد خبر 394357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.