یک میلیون و ۵۰ خانوار از بهزیستی مستمری می‌گیرند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد معلول از این سازمان خدمات می‌گیرند و یک میلیون و ۵۰ خانوار نیز مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست، نوشت:" دکتر وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور، در آیین امضای تفاهمنامه با کانون وکلای دادگستری با موضوع استفاده معلولان از خدمات وکیل معاضدتی؛ استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی، همکاری و تعامل با مجموعه خیرین در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و... را یکی از اولویت های مهم این دوره از فعالیت های سازمان عنوان کرد و گفت: بهزیستی بعنوان یک نهاد سلامت اجتماعی تسهیل گراست تا خیر جمعی گسترش یابد و فرهنگ خیرخواهی در نسل جامعه ترویج پیدا کند.

در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد معلول از این سازمان خدمات میگ‌یرند و یک میلیون و ۵۰ خانوار نیز مستمری دریافت می کنند.

در حوزه معاضدت قضایی و همکاری وکلای خیر نیز به طور قطع همکاریهایی در قالب تشکلهای خیرین و سازمان های مردم نهاد در حال انجام است که بخشی از این وکلا در کانون وکلای دادگستری سازماندهی شده اند. همکاری این سازمان با کانون وکلای دادگستری که از سال ۱۳۱۵ دربحث معاضدت فعالیت دارد و امیدواریم در سطح کشور نیز گسترش یابد.

در ادامه، دکتر «عیسی امینی» رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیزدراین مراسم به نقش سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ما بعنوان کانون وکلا موظف هستیم ازهزاران پرونده افراد بی بضاعت بصورت رایگان دفاع کنیم.

سال گذشته سعی کردیم تا پرونده های معاضدتی رابرای سازمانهای حمایتی گسترش دهیم. به‌طورقطع سازمان بهزیستی که برای به زیستن و رفع تبعیض تلاش می کند، نقش یک نهاد حقوق بشر را دارد."

کد خبر 394352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.