بخش زیادی از باغات گردوی اصفهان دچار آفت خراط شده است

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان چهار هزار هکتار باغ درخت گردو وجود دارد که ۲۰۰ هکتار آن در دهاقان است اما متاسفانه بخش بزرگی از آن دچار آفت خراط شده است.

حسنعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: کشاورزان باید از طریق شرکت در کلاس های آموزشی اطلاعات خود را درزمینه آفت‌ها، روش‌های پیشگرانه از حمله و مبارزه با آنها بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه آفت خراط به درختان گردو، سیب، گلابی، به، بیدمشک، نارون و بید استان خسارت‌هایی وارد کرده است، گفت: در استان اصفهان چهار هزار هکتار باغ درخت گردو بوده که ۲۰۰ هکتار آن در دهاقان می باشد ومتاسفانه بخش بزرگی از آن دچار آفت خراط شده است.

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این آفت همه گیر شده و تاکنون تنها در باغات پنج شهرستان اصفهان رخنه نکرده است، اعلام کرد: مبارزه با آفت خراط در هر هکتار، ۱۶ میلیون تومان هزینه در بر دارد که استان ۴۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

رحیمی افزود: با استفاده از تله‌های چسب دار، همه مناطق دارای درخت گردو شهرستان باید ردیابی شود و درختانی که بیشترین خسارت را دیده‌اند اگر قطع شوند از تنه‌ آنها برای تهیه ذغال استفاده می‌شود.

وی از بی توجهی و همکاری نکردن برخی کشاورزان برای مبارزه با این آفت گلایه کرد و گفت: کسانی که تمایل به همکاری ندارند باید از طریق گفت وگو به میدان آیند درغیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام می شود.

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان، با توجه به کاهش اعتبارات برای مبارزه با آفات، از فرماندار شهرستان خواست از بودجه‌های بحران به این منظور استفاده شود.

رحیمی از طرح شناسایی نقاط آلوده شهرستان با همکاری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی خبر داد و خاطر نشان کرد: سموم مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار داده می شود و کارشناسان این اداره و کلینیک ها نیز نظارت‌های بیشتری خواهند داشت.

مدیر حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان، تصریح کرد: وجود هیچ آفتی را نمی‌توانیم به صفر برسانیم اما می‌توان با راهکارهای پیشگیرانه و یا مبارزه‌های بموقع از افزایش و تولید مثل آنها جلوگیری کرد.

کد خبر 394350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.