زمان اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم با تداوم پرداخت‌های مطالبات جاری شاهد افزایش زمان اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی و ارتقای سطح رضایتمندی جامعه تحت پوشش باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت:

"مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از توافق این سازمان با  وزارت  بهداشت برای پرداخت به موقع مطالبات جاری بیمارستان‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: عمل به تعهدات  سازمان تأمین اجتماعی در این توافق نیازمند تأمین ماهیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی بیشتر از ماه‌های قبل خواهد بود که پیش‌بینی‌های لازم برای آن صورت گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان  تأمین اجتماعی ، دکتر  مصطفی سالاری در مراسم تکریم و معارفه معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی مسئول ارائه و یا تأمین هزینه درمان نیمی از جمعیت کشور است و خدمات درمانی مناسب نقش بسیار مهمی در رضایتمندی جامعه تحت پوشش نسبت به سازمان دارد.

وی با بیان اینکه توافق سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت از مهرماه اجرایی شده است، گفت: در این مدت معادل دو ماه از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت علی الحساب پرداخت شده است و امیدواریم با تداوم پرداختهای مطالبات جاری شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی و ارتقاء رضایتمندی جامعه تحت پوشش باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: درباره مطالبات قبلی مراکز درمانی طرف قرارداد نیز با همکاری وزارت بهداشت چاره‌اندیشی خواهیم کرد و با دریافت منابع لازم نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام لازم صورت می‌گیرد.

سالاری گفت: امیدواریم تعهدات وزارت بهداشت نیز در زمینه توسعه و تکمیل پرونده الکترونیک و اجرای گایدلاین‌ها محقق شود و پیش‌بینی ما این است که اجرای این تعهدات منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های درمانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح و بهبود مدیریت حوزه درمان مستقیم این سازمان را از دیگر برنامه‌های معاونت درمان برشمرد و گفت: پرداخت هزینه و اختصاص بودجه به مراکز درمانی ملکی این سازمان بایستی مبتنی بر کارکرد باشد نه هزینه‌کرد و لازم است که معاونت درمان در این زمینه سازوکار مورد نیاز را پیش‌بینی کند.

سالاری برلزوم توجه به خرید خدمت و بودجه عملیاتی در حوزه درمان تأکید کرد و گفت: توسعه خدمات درمان مستقیم نیز در مناطق مختلف کشور بایستی به صورت عادلانه و مبتنی بر مطالعات کارشناسی انجام شود و از مداخلات شخصی و سلیقه‌ای در این حوزه جلوگیری خواهد شد."

کد خبر 394349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.