تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت در باغبادران

شهردار باغبادران گفت: مشارکت اندک شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا باعث تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت شده است.

حجت‌الله امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از لنجان با بیان اینکه پاکیزگی از ویژگی‌های مهم یک شهر ایده‌آل است، اظهار کرد: مدیریت پسماند از حیاتی‌ترین کارهای مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه شش تن زباله از شهر باغبادران به سایت بازیافت منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: زباله‌های شهری باوجود مخالفت‌های بسیار، شبانه جمع‌آوری می‌شود که تاثیر زیادی در حفظ سلامت شهروندان و زیبایی شهر دارد.

شهردار باغبادارن با بیان اینکه زباله‌های شهر باغبادران با سه خودرو حمل و به سایت بازیافت منتقل می‌شود تصریح کرد: در شهرهای ایران برای جمع‌آوری، تفکیک، پردازش و دفع زباله هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود.

امینی با بیان اینکه در زمان پیک سفر و حضور گردشگران مقدار زباله‌های  شهری باغبادران به ۱۲ تن می‌رسد، تاکید کرد: کاهش هزینه حمل زباله سبب صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی شهرداری می‌شود.

وی ادامه داد: با خرید یک دستگاه سیم تریلر ویژه جمع‌آوری، ذخیره و انتقال زباله‌های شهری باغبادران در آینده نزدیک، شمار کامیون‌های حمل زباله از سه تا به یک دستگاه کاهش می‌یابد.

شهردار باغبادران با اشاره به نقش شهروندان در بازیافت و تفکیک زباله‌ها، عنوان کرد: بازیافت پسماند صرفه اقتصادی دارد و تفکیک زباله از مبدا در این زمینه موثر است.

امینی با بیان این که برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، تصریح کرد: مشارکت اندک شهروندان باغبادران در اجرای این طرح سبب تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت شده است.

وی با بیان اینکه دنبال راه‌اندازی دوباره ایستگاه‌های بازیافت هستیم، اضافه کرد: با راه‌اندازی دوباره این ایستگاه‌ها زباله‌های قابل خرید با کیسه زباله و مواد شوینده تهاتر می‌شود.

کد خبر 394346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.