باید گفتمان انقلابی را ترویج دهیم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید گفتمان انقلابی را ترویج دهیم و راهبرد ایستادگی فعال را پیشگام کنیم و در هر حوزه‌ای مقابل هر ناامنی و سستی ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین اشتری شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان اثری کمتر از شهادت ندارد، تاثیرات این مراسم باشکوه در تمامی کشور مشاهده می شود زیرا مقیاس شهدا مادی نیست بلکه شاخصی معنوی است.

وی افزود: امروز آرامش و امنیت و پیشرفتی که در کشور وجود دارد به واسطه رشادت‌ها و خون شهیدان است و بسیاری کسانی که امروز در سنگر دفاع از ارزش‌ها و پیشرفت این کشور هستند و به شهدا تاسی کردند، دهه ۷۰ هستند که بعد از گذشت حداقل ۱۳سال از دفاع مقدس و اتمام جنگ به دنیا آمدند، اما از روح شهدا و سیره آنها الگو می‌گیرند و نهایتا موفق می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: علت پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس توسل به ائمه و توکل به خداوند بود، یعنی رزمندگان فقط برای رضای خداوند و دفاع از میهن خود می‌جنگیدند و این هدف مختص به هشت سال دفاع مقدس نبود و در حال حاضر نیز جاری است و پیشرفت های مختلف کشور در عرصه‌های دفاعی، علمی به واسطه تاسی به شهدا ‌و روحیه مجاهدانه آنها است که به همین جهت بسیاری از مدافعین حرم از بین جوانان دهه هفتادی هستند.

وی افزود: فرماندهان جبهه‌های مقاومت فلسطین، یمن، سوریه و اردن نیز  بر تاسی از شهیدان دفاع مقدس تاکید دارند و تاریخ دفاع مقدس را مطالعه می‌کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری هر زمانی که به دفاع مقدس پرداخته شد اطلاعات جدیدی حاصل شده  و مانند تابلویی با نزدیک شدن به آن زیبایی های معنوی جدیدی کشف می شود، در دفاع مقدس نیز ما  از کشور دفاع کردیم و جنگ نکردیم.

سردار اشتری تاکید کرد: شهید زرین با تک تیراندازهای جهان متفاوت است، زیرا هدف او دفاع از استقلال کشور بوده است و جبهه مقاومت نیز به هدف شهدای دفاع مقدس اقتدا کرده است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت به واسطه توکل به خداوند و تاسی از شهدای دفاع مقدس است. همانطور که سید حسن نصرالله دلیل پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت را پیروی از ولایت فقیه می داند تاکید می‌کند که خیمه مقام معظم رهبری همانند خیمه امام حسین(ع) است.

وی افزود: کسانی که امروز در عرصه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند به واسطه روحیه جوانمردی و شجاعت که در ورزش وجود دارد راه شهادت برای آنها هموار تر می شود و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار کشور متعلق به استان اصفهان هستند باید برای جوانان‌ و ورزشکاران امروز کشور الگو باشند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد:ورزشکاری که از رویارویی با رقیب کشور اشغالگر انصراف می دهد  و امتیاز بزرگی را از دست می دهد و یا ورزشکاری که مدال خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب می کند و یا  وقتی ورزشکاری که روی پیراهن خود شعار اطاعت از رهبر را می‌نویسد راه شهیدان را ادامه می دهد، متاسفانه ممکن است برخی به این افراد ایراد بگیرند اما در دل‌ها جایگاه خود را حفظ می‌کنند.

وی افزود: استان اصفهان در مباحث ورزشی پیشتاز است و بسیاری از شهدای شاخص دفاع مقدس نیز ورزشکار بودند و برخی آن‌ها در برخی رشته‌های ورزشی مانند ورزش باستانی افتخاراتی را کسب کرده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد:  حاج حسین خرازی در وصف شهید زرین می‌گوید گردان تک نفره که واقعا شهید زرین دارای روحیه انقلابی و شجاعت ویژه بود و در تمامی جبهه ها خط شکن بود.

وی افزود: کسی که به یاد و نام شهید افتخار نکند در حق کشور خود نوعی خیانت انجام می دهد، زیرا کمترین کاری که می‌توان انجام داد قرار دادن نام و یاد شهدا بر کوچه‌ها است در صورتی که شهدا نیاز ندارند بلکه ما نیازمند هستیم.

سردار اشتری افزود: کسی هم که با قلم و عمل خود علیه شهیدان اقدام کند، قطعا سرنگون خواهد شد و  امیدوارم در این شهر شهیدان همه با همکاری هم در راه زنده نگه داشتن راه شهیدان گام بردارند زیرا در هرجای یاد شهیدان باشد آسیب ها کمتر است.

وی افزود: امروز نیز نیروی انتظامی در راه شهیدان گام بر می‌دارد و سالیانه حداقل ۵۰ نفر از همکاران نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار  به شهادت می رسند، افتخار ما این است که خدمتگزار و حافظ جان و مال مردم هستیم و امروزه نیز برخورد با ناهنجاری‌ها وظیفه همه ما است و همه باید مراقب ارزش‌های اسلامی باشیم.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب افزود: ما باید گفتمان انقلابی را ترویج کنیم و راهبرد ایستادگی  فعال را پیشگام کنیم و در هر حوزه‌ای مقابل هر ناامنی و سستی ایستادگی کنیم و در اجرای گام دوم انقلاب در همه عرصه ها پیشتاز باشیم.

کد خبر 394340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.