دریافت خدمات درمانی روستایی از بخش‌های دولتی

رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز گفت: دارندگان دفترچه بیمه سلامت روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر از ابتدای آبان خدمات درمانی خود را فقط از بخش‌های دولتی دریافت می‌کنند.

جواد تدبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنها است.

وی گفت :براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله شششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جامعه اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و ضوابط مربوطه انجام می شود.

رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز با بیان اینکه خانوارها جهت دریافت دفترچه بیمه و دریافت خدمات بیمه ای از سازمان بیمه سلامت به سه دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: خانوارهای دارای درآمد کمتر از چهل درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در یکی از دهک های درآمدی یک،دویاسه قرار می گیرند که صد درصد حق بیمه خانوار از سوی دولت پرداخت و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی افزود: خانوارهای با درآمد بین ۴۰ درصد حداقل حقوق ودستمزد مشمولان قانون کار تا ۱۰۰ درصد یا خانوارهایی که در دهک درآمدی چهارقرار می گیرند با پرداخت پنجاه درصد سرانه حق بیمه معادل ۲۴۲ هزار ریال ماهیانه درسال جاری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی به گروه سوم اشاره کرد و گفت :خانوارهایی دارای درآمد معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کاروبیشتر ازآن یا خانوارهایی که در دهک درآمدی ۵ و بالاتر قرار می گیرند باپرداخت  ۱۰۰ درصد  سرانه حق بیمه معادل ۴۴۸ هزار ریال ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند. 

تدبیری تصریح کرد :تمام دارندگان دفترچه بیمه سلامت روستایی و شهرهای کمتر از بیست هزار نفراز ابتدای آبان می توانند خدمات درمانی خود را فقط از بخش های دولتی دریافت  کنند.

تدبیری گفت: خانواده ها می توانند از ابتدای آبان با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قراداد و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به ارزیابی وسع که توسط وزرات رفاه استعلام می شود ثبت نام و پس از تایید در یکی از گروه ها از سازمان بیمه سلامت دریافت کنند.

کد خبر 394336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.