۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
مجتمعی صنعتی تفریحگاه شد

یکی از شرکت‌های معماری هندی مستقر در دهلی نو، به یک مجتمع صنعتی غیرفعال در حومه بمبئی، حیاتی دوباره به‌عنوان مرکزی مدرن با کاربری‌های مختلف بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "ویخرولی"، منطقه حومه‌ای در شمال شرق بمبئی است که به عنوان یکی از بزرگترین منابع جنگلی گیاهان تیره شاه‌‎پسند نیز شناخته می‌شود، سال‌ها میزبان یک واحد صنعتی غیرفعال بود.

به منظور استفاده مجدد از این واحد متروک، یک شرکت معماری هندی دست به اقداماتی زد که ضمن حفظ پیشینه صنعتی آن، کاربری های عمومی و خصوصی جدیدی را به آن اضافه کند. مجتمع مذکور که در زمینی یک‌ هکتاری واقع شده ، شامل تعدادی ساختمان صنعتی نوسازی شده است.

به منظور پیشرفت در اجرای طرح نوسازی این ساختمان‌ با عنوان "The Trees"، از متخصصان و آشنایان به امور فنی دعوت شددر رابطه با چگونگی تغییر کاربری یک فضای صنعتی به محیطی متفاوت تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

برنامه‌ریزی‌های شده برای این پروژه تاکنون شامل احداث یک دفترکار مخصوص امور تبلیغاتی و بازاریابی، فضاهای ملاقات و اجتماعات، تغییر کاربری محوطه دیگ بخار صنعتی کارخانه به یک کافه شبانه‌روزی، یک گالری چند منظوره برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و چندین محوطه در فضای باز به منظور توسعه واحدهای مسکونی و تجاری آینده برای متقاضیان می‌شود.

هدف معماران از ارائه این طرح‌ها، حفظ پیشینه صنعتی بنا در کنار ایجاد یک قلمرو عمومی جدید و جامع بود. به همین دلیل ساختمان‌ و لوازم قدیمی آن، همگی در شکل و حالت اولیه خود بازسازی و نوسازی شدند تا علاوه بر اشاره و تأکید بر اهمیت کاربری آن‌ها در زمان‌های گذشته بتوان با استفاده از ماهیت آن‌ها به ارزش و اهمیت طراحی‌های امروزی نیز معنایی جدید بخشید.

کد خبر 394330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.