کاپولا نیز به جنگ با مارول برخواست، کارگردان آیرون من پاسخ داد!

پس از اسکورسیزی که فیلم‌های ابرقهرمانانه مارول به شهربازی تشبیه کرده بود، حالا کاپولا نیز به حمایت از او پرداخته و گفته است که "انتظار داریم که از سینما چیزی یاد بگیریم"؛ در این میان کارگردان سری فیلم‌های "آیرون من" نیز پاسخ این دو کارگردان بزرگ تاریخ سینما را داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از گاردین، ماجرا از اظهار نظر جنجالی مارتین اسکورسیزی آغاز شد، کارگردان بزرگ سینما که فیلم‌هایی چون "راننده تاکسی"، "رفقا خوب" "رفتگان" و "گرگ وال استریت" را ساخته است در اظهار نظری جنجالی فیلم‌های ابرقهرمانانه دنیای مارول را به پارک‌های موضوعی تشبیه کرد و معتقد بود که نمی‌توان این فیلم‌ها را سینمای حقیقی دانست.

اسکورسیزی این صحبت‌ها را در جریان اکران جدیدترین ساخته خود یعنی "مرد ایرلندی" و در کنار آل‌پاچینو و رابرت دنیرو دو غول بازیگری سینما که در فیلم جدیدش نیز هم‌بازی شدند مطرح کرد و گفته بود: "این سینما نیست بلکه چیز دیگری است و نباید مورد حمله آن قرار بگیریم. سینماها باید ارتقا یابند و فیلم‌هایی روایتی نشان بدهند."

همچنین وی در اظهار نظری دیگری فیلم‌های ابرقهرمانانه را اینگونه شرح داده بود: "من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هر چقدر هم خوب ساخته شود و بازیگران در آن بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی (شهربازی) است."

پس از این صحبت‌ها چهره‌های مختلفی واکنش نشان دادند که در این بین ساموئل جکسون بازیگر مطرح هالیوود و کوین فایگی تهیه کننده فیلم‌های مارول از صحبت‌های اسکورسیزی انتقاد کردند. در این بین کارگردان کارکشته و ۷۸ ساله سینما حامیانی نیز داشت که جدیدترین آن‌ها فرانسیس فورد کاپولا کارگردان آثار برجسته‌ای چون "پدرخوانده" و "اینک آخر زمان" بود.

کاپولا در جریان جشنواره فیلم لومیر در لیون فرانسه به خبرنگاران گفت: "اسکورسیزی به درستی گفته که فیلم‌های مارول بخشی از سینما نیستند، چرا که از سینما انتظار آموزش، کسب روشنگری، دانش و الهام را داریم. نمی‌دانم اگر کسی با دیدن چندباره این فیلم‌ها چیزی به دست آورد. مارتین مهربانانه گفت که این سینما نیست، اما من می‌گویم که این فیلم‌ها نفرت انگیز است."

اکنون جان فاورو نیز به گود این جنگ وارد شده و علی‌رغم اینکه خود دو قسمت از داستان آیرونمن را کارگردانی کرده به حمایت از اسکورسیزی و کاپولا در انتقاد از مارول پرداخته است. این بازیگر و کارگردان آمریکایی که "شیرشاه" و "کتاب جنگل" را نیز در کارنامه دارد تاکید کرده که: "اسکورسیزی و کاپولا قهرمانان من هستند و این حق را دارند که نظر خود را اعلام کنند."

فاورو افزوده است: "اگر این دو نفر راه را هموار نکرده بودند، هیچگاه نمی‌توانستم کاری را که درحال انجام آن هستم، انجام دهم. آن‌ها مبنعی از الهام هستند و برای تایید این قضیه به "سوینگرز" (فیلمی به نویسندگی و با بازی فاورو) نگاه کنید."

این اظهار نظر از کسی که کارگردان دو قسمت اول "آیرون من" و تهیه کننده بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی مانند سری "اورنجرز" بوده است، بسیار جالب توجه است. این اتفاق درحالی رقم می‌خورد که دیگر کارگردانان این مدل از فیلم‌ها واکنش‌های تندتری نسب به صحبت‌های کارگردانان کلاسیک دنیای سینما داشته‌اند.

کد خبر 394313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.