زندان برای بدهکاران مهریه ممنوع می‌شود

پاره شدن پرده گوش دانش آموز یزدی بر اثر تنبیه بدنی، دستگیری همدست سلطان سکه، رهایی دختربچه ۸ ساله از چنگال آدم ربایان، افزایش شدت بارش‌ها از هفته آینده، مصدومیت ۱۲ پرسنل آموزش و پرورش قزوین بر اثر ریزش آوار و ممنوع شدن زندان برای بدهکاران مهریه عناوین بسته خبری اجتماعی چهارشنبه یکم آبان ماه است.

به گزارش ایمنا، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفته است که در قوانین مصوب پشتوانه کیفری را از طلاق برداشته ایم یعنی زندان به خاطر مهریه ممنوع است.

وی با اشاره به تغییرات دیگری در زمینه طلاق گفت: خانم می خواهد طلاق بگیرد، اگر مرد مال دارد، خانم بر اساس قانون مصوب ۹۲ به اداره ثبت می رود و جلوی اموال او را می گیرد یا به دادگاه حقوقی مراجعه می کند نه کیفری.

او با اشاره به اینکه «از آن طرف آقایان نه مهریه می دهند نه طلاق می دهند» گفت: ما به بندهای ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی درمورد شرایط طلاق، حالت «اکراه» را اضافه کرده ایم یعنی اگر طرفین از هم اکراه دارند، با تشخیص دادگاه حکم طلاق صادر می شود. به بیان دیگر حق طلاق زنان را آزاد کردیم.

افزایش شدت بارش‌ها در کشور از هفته آینده

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، گفت: طی پنج روز آینده برای ارتفاعات برخی مناطق کشور بارش برف خواهیم داشت.

به گفته وی طی امروز و فردا (۱ و ۲ آبان‌ماه) شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

ماهی کاراس تهدید جدی دریاچه نئور اردبیل

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: گونه ماهی کاراس تهدیدی جدی دریاچه نئور است که برای  پاکسازی آن و ایجاد زمینه برای پرورش مجدد قزل‌آلا تلاش می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای دریاچه نئور گونه مهاجم ماهی کاراس است که در سال ۸۴ در این دریاچه مشاهده و سبب تغییر اکوسیستم و زنجیره غذایی و از بین رفتن یکی از مهم‌ترین گونه شاخص این دریاچه میگوی گاماروس شد.

وی اظهار داشت: از سال ۸۸ نیز پرورش ماهی قزل‌آلا که در بحث تنظیم اکوسیستم تالاب و گردشگری بسیار مهم بود به دلیل نبود گاماروس و توان رشد متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: احیای دریاچه نئور نیازمند مطالعه و تحقیق است و از سال ۹۳ به طور جدی اقدامات اجرایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه آغاز شده و امید است با توجه به تکمیل مطالعات و تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع و کمک کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست این تالاب منحصر بفرد به سمت احیا پیش برود.

تصادف خونین در سرچم ۳ نفر را به کام مرگ کشاند

سردار هوشنگ حسینی فرمانده انتظامی استان اردبیل از وقوع حادثه مرگبار رانندگی در جاده "سرچم" و برخورد ۴ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: این حادثه ۳ کشته و ۴ مجروح بر جای گذاشت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این حادثه به علت برخورد ۴ دستگاه خودرو شامل کامیون ولوو، اتوبوس مان، وانت نیسان و سواری سانتافه روی داده؛ که بر اثر آن راننده و سرنشین وانت نیسان به همراه یک نفر سرنشین اتوبوس در دم جان باختند و ۴ نفر مصدوم که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان اردبیل انتقال داده شدند

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه علت این حادثه از سوی فرمانده پاسگاه پلیس راه "اردبیل-خلخال" تجاوز به چپ ناشی از سبقت توسط راننده کامیون اعلام شده است.

قاضی مسعودی مقام: به نعمت‌زاده مهلت نمی‌دهیم

پس از پایان پنجمین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده قاضی  سیداسدالله مسعودی مقام در جمع خبرنگاران  گفت: از آنجایی که دفاعیات متهم لشگری پور طولانی شد یکسری مستندات ارائه داد  اما دفاعیات وکلا  ماند و سعی می‌کنیم در هفته جاری تمام مطالب و  آخرین دفاع را مورد  استماع قراردهیم و چندین ارزیابی  باید انجام شود و استعلامات  گرفته شود تا  در فرجه قانونی حکم صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز آخرین جلسه نبود آخرین دفاعیات وکلا باقی مانده است.

مسعودی مقام درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت زاده  گفت: از من که درخواست نداشتند اما به مراجع دیگر نامه نگاری کردند و به ما منعکس شده  و اعطای مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.

قاضی پرونده دربا ره زمان صدور حکم پرونده اظهارکرد:  تقریبا  تا  ۲۵ روز آینده صادر  می‌شود.

هم‌دست «سلطان سکه» دستگیر شد

سرهنگ نعمت اله علیپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: پس از دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت ج. ح. مورد شناسایی واقع و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این فرد با همکاری "وحید مظلومین" معروف به «سلطان سکه»، سکه و ارزها را از بازار جمع آوری کرده و موجب افزایش قیمت سکه شده بود.

علیپور با اشاره به اینکه این فرد مالک یک باب مغازه طلافروشی در بازار تهران بود، گفت: این فرد در زمان آشفتگی بازار تحت پوشش خرید و فروش طلا، اقدام به معاملات طلای آب شده کرده بود و مجموع گردش حساب‌های بانکی این فرد در بازه زمانی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ بالغ بر ۱۲ تریلیون ریال بوده است.

گوش دانش‌آموز یزدی به دلیل تنبیه بدنی آسیب دید

محسن گلستانی رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد درباره پاره شدن پرده گوش یک دانش آموز پسر بر اثر تنبیه بدنی از سوی معلمش که روز گذشته در یکی از مدارس استان یزد رخ داد، بیان کرد: روز گذشته به علت تنبیه بدنی پرده گوش دانش آموزان پایه هفتمِ مدرسه‌ای در ناحیه یک استان یزد دچار آسیب می‌شود. در حال حاضر دانش آموز در حال مداوا است و بررسی‌های پزشکی روی آن انجام می‌شود و مشخصا نمی‌توان گفت که پرده گوش او پاره شده است یا نه؟ این مساله همچنان در حال بررسی است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس؛ تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است و طبق قانون با معلم متخلف برخورد قاطع خواهد شد. در حال حاضر معلم تعلیق شده اما از سوی والدین دانش‌آموز هیچ شکایتی صورت نگرفته است.

ریزش آوار ۱۲ پرسنل آموزش و پرورش قزوین را راهی بیمارستان کرد

سید مهدی حسینی مدیر روابط عمومی اورژانس استان قزوین از حادثه برای ۱۲ نفر از پرسنل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ریزش آوار ۱۲ پرسنل آموزش و پرورش قزوین و ۲ نفر از کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین را راهی بیمارستان کرد.

وی افزود: ۶ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و ۸ نفر باقی مانده به بیمارستان شهیدرجایی قزوین منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان قزوین در پایان با بیان اینکه، حال مصدومانی که راهی بیمارستان شده‌اند مناسب است، اضافه کرد: برخلاف برخی اخبار منتشر شده مدیرکل آموزش و پرورش در میان افراد مصدوم شده نبوده است.

رهایی دختربچه ۸ ساله از چنگال آدم ربایان

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی با تلاش و پیگیری کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، دختربچه ۸ ساله زاهدانی در کمتر از۷ روز به صورت صحیح و سالم از چنگال آدم ربایان رها شد.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد، دختربچه ای ۸ ساله توسط سرنشینان یک دستگاه پژو پارس ربوده شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: آدم ربایان ساعاتی پس از گروگانگیری این دختربچه با خانواده این فرد تماس گرفته و مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای رهایی او مطالبه کردند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بررسی دقیق سرنخ های موجود و یک سری تحقیقات گسترده اطلاعاتی ۲ نفر از آدم ربایان را که با خانواده مال باخته اختلاف مالی داشتند، را شناسایی کردند.

وی گفت: در ادامه ماجرا آدم ربایان که خود را در یک قدمی چنگال قانون می دیدند، دخترچه خردسال را در یکی از خیابان های حوالی محل سکونتش صحیح و سالم رها کردند.

کد خبر 394299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.