ریزش بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۱ آبان

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، از ساعت ۹ و پنج دقیقه کاهشی شد و پس از تجربه یک موج کوتاه افزایشی در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه، در نهایت با افت دو هزار و ۵۰۷ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان دادوستدهای امروز چهارشنبه _ یکم آبان ماه_ در بازار سرمایه شش میلیارد و ۶۹۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش سه هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان در ۲۸۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت دو هزار و ۵۰۷ واحدی در ارتفاع ۳۰۵هزار و ۸۰۷واحد قرار گرفت.

بر این اساس، بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز شد و در مقابل نمادهای تولیدی پتروشیمی پارس، پتروشیمی نوری و پالایش نفت بندرعباس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۷۱واحد، کل (هموزن) یک هزار و ۱۶۸ واحد، قیمت (هموزن) ۷۸۱واحد، آزاد شناور سه هزار و ۱۲۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و بازار دوم دو هزار و ۱۱۷ و سه هزار و ۷۸۹ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک هزار و ۱۲۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۶۵۹ میلیارد تومان در ۵۰۰هزار نوبت، آیفکس ۲۱ واحد افت کرد و در ارتفاع سه هزار و ۷۶۵ واحد قرار گرفت.

کد خبر 394293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.