اختصاص ۱۲ هزار سبد غذایی به خانوار مادران باردار و شیرده

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در شش ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان برای خرید ۱۲ هزار و ۱۲۰ سبد غذایی در اختیار خانوار چهار هزار و ۱۹۲ کودک زیر پنج سال و ۱۰۰ مادر باردار و شیرده قرار گرفت.

محمدرضا متین پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی مددجویان امداد، اظهار کرد: کمک به تامین تغذیه مناسب کودکان نیازمند از برنامه‌های این نهاد است و این نهاد تلاش می‌کند برای رفع معضلات زندگی افراد به منظور عدم نیازمندی آنها در آینده از دوران کودکی تمهیدات ‌پیشگیری و کنترلی را ایجاد کند.

وی نبود تغذیه مناسب در کودکی را یکی از عوامل برهم زننده سلامت جسمی در آینده دانست و افزود: رشد نامناسب کودکان می‌تواند باعث ایجاد مشکل در جریان آموزش و حتی ایجاد ناتوانی‌های دائمی در آنها شود که در آینده همه بار حمایت از این افراد بر دوش جامعه و نهادهای حمایتی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف حمایتی و اختصاص سبد غذایی به مددجویان تصریح کرد: تاکنون برای ارائه و تامین سبد غذایی کودکان، مادران باردار و شیرده با سایر دستگاه‌های ذیربط به‌ ویژه دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی این نهاد همکاری لازم انجام شده است.

وی در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته در شش ماهه امسال برای توزیع سبد غذایی مددجویان، اظهار کرد: در این مدت بیش از یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان  برای خرید ۱۲ هزار و ۱۲۰ سبد غذایی با اقلام مختلف هزینه شد و در اختیار خانوار چهار هزار و ۱۹۲ کودک زیر پنج سال و ۱۰۰ مادر باردار و شیرده قرار گرفت.

متین‌پور با تاکید بر اینکه کمیته امداد استان اصفهان آماده دریافت کمک خیران و مردم نوع دوست است، خاطرنشان کرد: نیکوکاران و خیران محترم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان یا پایگاه اینترنتی hamsofreh.ir و یا با ارسال کد #۰۳۱*۸۸۷۷* در این امر خیر سهیم شوند.

کد خبر 394286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.