راه‌اندازی بیش از ۳۰ ایستگاه دوچرخه در مشهد

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بالغ بر ۳۰ ایستگاه دوچرخه با استفاده از دوچرخه های جدید نسل چهار تا اسفندماه در مشهد راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: یکی از برنامه های شرکت ترافیک هوشمند الیت اجرای طرح جدید ایستگاه های دوچرخه به شکلی جدید است که در این راستا قرارداد تامین ۲۰۰۰ دستگاه دوچرخه نسل چهار و ایجاد بیش از ۳۰ ایستگاه دوچرخه تا اسفندماه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در کنار ایجاد این ایستگاه ها توسعه و ایمن سازی مسیرهای دوچرخه سواری نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: با پیشنهاد شهردار مشهد تامین اسکوتر و ایجاد مسیرهای اسکوتر سواری نیز از ملک آباد تا پارک ملت در دستور کار قرار دارد که در صورت استقبال شهروندان در مسیرهای بلوار هاشمیه، هنرستان و هفت تیر به و بلوار وکیل آباد با هدف ایجاد اتصال به ایستگاه های قطار شهری مشهد نیز اجرایی خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری پارکینگ های مکانیزه ای بود که با حجم بالای سرمایه گذاری احداث، اما به دلایلی مختلفی از جمله بهره برداری بد استفاده نمی شد و قرار بود با مزایده واگذار شود در این میان یک شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است که این پارکینگ ها را ایمن سازی، اورهال (تعمیر و به روز رسانی) و مشکلات فنی آنها را برطرف کند که در همین راستا پارکینگ مکانیزه واقع در باغ ملی به صورت آزمایشی از سوی این شرکت ایمن سازی شده است.

وی گفت: با توجه به این موضوع درنظر داریم که ۱۳ پارکینگ مکانیزه دیگر را نیز توسط این شرکت ایمن سازی، رفع نقص و اورهال (تعمیر و بروز رسانی) کرده و از آنها استفاده کنیم.

کاظمی با اشاره به هوشمندسازی پارکینگ های غیر حاشیه ای افزود: هوشمند سازی پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا پارکینگ مجد درحال هوشمندسازی است که در دی ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال تنظیم لایحه ای برای دریافت مجوز خرید دوچرخه و ارائه تسهیلات و مشوق به شهروندان برای استفاده از دوچرخه از شورای شهر مشهد هستیم.

کد خبر 394283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.