از حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی‌که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی‌که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند و در این راستا تفاهم حاصله میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می داند.

سید عباس موسوی افزود: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همواره طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب کرده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی‌های ترکیه و سوریه می داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی نماید.

موسوی حضور نیروهای خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید کرد راه حل مشکلات منطقه، درون منطقه ای است و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اثرات سازو کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا کرده و اطینان داریم قدمی‌بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می‌شود.

کد خبر 394271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.